FRI FRAKT OVER 800,-

Salgsbetingelser

1. Parter

Selger er:

My Revolution AS, Organisasjonsnummer 815 063 112 MVA
Havnevegen 70
3739 Skien

Telefon: 90 97 59 51
E-post: support@myrevolution.no

Lager adresse:

MyRevolution AS
C/O Collifow AS
Havnevegen 70
3739 Skien

Åpningstider kundeservice: 

Vår kunderservice er åpen 09:00-15:00 fra mandag-fredag. Utover dette kontakt oss gjerne på support@myrevolution.no

 

Selger blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

2. Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

3. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
Det er ingen skjulte kostnader ved handel hos oss.

4. Betalingsmetoder

Du kan velge mellom følgende betalingsmetoder:

a) Faktura: 14 dager er standard betalingsmetode, og velges automatisk ved klikk på "fullfør kjøp" (du kan senere velge kortbetaling, se punkt C). Med fakturabetaling får du 14 dager betalingsfrist.
Faktura sendes per epost til registrert epostadresse ved bestilling.
Det blir utført en kredittsjekk på ditt personnummer, samt en kontroll på at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens. Dette er en sikkerhet for at personen ordren skal leveres til virkelig er den han/hun utgir seg for å være. 
Ved manglende betaling sendes skriftlig varsel om inkasso. Overholdes ikke fristen vil inkasso bli iverksatt. Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter og gebyrer i samsvar med forsinkelses- og inkassoloven.
Vi forbeholder oss retten til å foreta en kredittvurdering. Hvis du oppdager feil ved faktura, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no.

b) Faktura med delbetaling: Faktura sendes per epost. Med delbetaling kan du delbetale ordresummen med månedlige tilsendte fakturaer.
Du kan når som helst innfri hele ordresummer på faktura uten ekstrakostnader. Samme vilkår for faktura som i punkt 4 a). 

c) Kortbetaling via Klarna for bankaksept, VISA eller Mastercard: Kortbetaling velges på siden etter å ha klikket på "fullfør kjøp".

d) Oppkrav: Et gebyr på  kr. 149,- påløper ved valg av oppkravsforsendelse. 

5. Levering og forsinkelse

Vi spanderer frakt ved kjøp av varer over kr. 800,-, så lenge varenes vekt ikke overskrider 35kg.

Ved ordresum over kr. 800,- vil vi velge rimeligste fraktmetode basert på pakkens volum og vekt.
PostNord bruker 1-3 virkedager på å få frem Mypack-sendinger

Du får en SMS når pakken blir sendt fra vårt lager og en epost med sporingslink, hvor du kan følge pakken frem til deg.
Når pakken har ankommet ditt utleveringsted må du hente ut pakken innen 14 dager.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket eller ikke kan leveres, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(produktene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsenslengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve kjøpet.

Du vil ikke motta en hentelapp i posten. Hentemelding sendes på epost og SMS.

Hjemlevering:

PostNord leverer dine varer hjem til deg på dag- eller kveldstid.
 
Med Hjemlevering får du:
 
  • Varene hjem til deg på dag- eller kveldstid
  • Advisering gis via sms eller e-post
  • Hjemlevering avtales enklest via en sms du får av PostNord, via postnord.no eller per telefon.
  • Varene leveres på anvist sted på bakke/gulvnivå. (om du avtaler dette på forhånd).
Dagtid og kveldstid
Hjemlevering er delt inn i to tidsvinduer: levering på dag-  eller kveldstid. Sendinger som kommer inn under byområder leveres mellom kl 08.00 og kl. 21.00. Sendinger til adresser utenfor byområder vil bli levert mellom kl. 08.00 og kl 16.00. Hvilke områder (postnummer) som tilhører de ulike kategoriene finner du ved å slå opp postnummer i tjenesten avtale om utkjøring.
 
Avtale om utkjøring
Etter at advisering (varsel) er mottatt, kan du selv avtale når varene ønskes levert. Varene vil bli levert i bygningens grunnetasje/settes på anvist sted mot kvittering, og mottaker må derfor være til stede ved levering.
 

6. Uavhentede pakker

Dersom du bestiller hos oss og velger leveringsmetoden servicepakke (ved fri frakt over kr. 800,- sendes pakken som Posten klimanøytral servicepakke dersom pakken ikke passer i en postkasse), har vi oppfylt vår del av kjøpsavtalen når pakken er levert til ditt lokale postkontor. Det er da ditt ansvar som kunde å hente ut pakken innen 14 dager etter pakkens ankomst på postkontoret.

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil pakken bli sendt i retur til oss. Når pakken kommer i retur til oss vil vi ta kontakt med deg for å høre om du ønsker pakken sendt på nytt eller om du angrer kjøpet. Dersom du ikke ønsker ordren sendt på nytt tilkommer det en kostnad for returfrakt på kr. 69,-.
Du er selv ansvarlig for at kontaktinformasjonen du har oppgitt på ordren din er riktig. Har du ikke mottatt epost eller SMS pga. feil oppgitte opplysninger står du fremdeles ansvarlig for å hente ut pakken i tide.
Husk at du når som helst etter bestilling kan ta kontakt med oss for å få informasjon om bestillingen din.
Denne informasjonen vises her under kjøpsbetingelser, under kjøpsprosessen i handlekurven samt på epost du mottar ved sendingsbekreftelse.

Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et fraktgebyr basert på transportørens priser.

7. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Ved mangler eller feil må du kontakte oss innen 7 dager. 

8. Reklamasjon og garanti

Dersom produktene har feil eller mangler må du snarest mulig ta kontakt med oss slik at vi kan søke utbedring av feilen. 
Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 8.

Ved reklamasjon på ett produkt trenger vi følgende informasjon sendt per epost til support@myrevolution.no:
- Ordrenummer og kjøpsdato
- Reklamasjonsårsak
- Bilde av feilen

Saken tas videre til rett leverandør som håndterer reklamasjonen.

9. Angrerett, bytte og retur

Hos MyRevolution får du fri bytte og 365 dagers åpent kjøp!
I praksis fungerer dette nøyaktig som angrerettloven, med unntak av at du her får 341 dager ekstra på deg dersom du skulle angre på kjøpet ditt.

Gratis bytte 

Det er ingen fraktkostnader for deg ved bytte. Ønsker du å bytte varen din så spanderer vi frakt både for retur og ny utsendelse.
Vi spanderer frakt for bytte maks to ganger per ordre. Skulle du ha behov for å bytte et eller flere produkter for tredje gang må du selv dekke fraktkostnadene for disse sendingene.

Retur

Returetikett sendes på mail sammen med sporingsinformasjon. Ved eventuell retur printes denne ut og klistres på esken.

Ved retur av hele eller deler av ordren, vil du bli belastet med en kostnad for retur på 99,- NOK om du velger å benytte deg av returseddelen du mottar av oss. Vi godtar ikke postoppkrav eller rekommandert forsendelse som fraktmetode på retur.


Informasjon om angrerettloven: 
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist).
Pakken skal deretter sendes til oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.
En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.

Følgende kriterier må overholdes:
Produktet og tilhørende tilbehør som er nødvendig for å bruke produktet, skal returneres i samme stand som da du mottok det.
Forsegling på kosttilskudd skal ikke være brutt.
Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje, smuss / skitt, lukt eller andre synlige skader, for at krav om angrerett kan godkjennes.

Hvor dette er overholdt, vil du ha mulighet for å dekke inn verditap, hvis ikke vil varen(e) bli sendt i retur.

Vi henviser videre til angrerettloven:

§ 25 Forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer 

Kontakt oss for å motta en returseddel. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. Velger du å benytte deg av returseddelen vi sender deg vil det tilkomme en kostnad på 99,-. Om du benytter deg av andre forsendelsemetoder enn det som er oppgitt over tilkommer ingen kostnad for retur da du betaler for returfrakten direkte til transportør.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel er stilt til rådighet for oss. 

Angrerettskjema og returseddel ligger sammen med varene du mottar fra oss.

Kunde er ansvarlig for at returpakken bringes tilbake til MyRevolution. Vi dekker ikke tap av pakker som skulle blitt borte i postgang til oss. Ved returforsendelse til oss bør det benyttes en sendingsmetode som gir pakken sporingsmuligheter. 

Ved bytte og retur av klær:

Kontakt oss for bytteskjema og returseddel i forkant av returen og legg dette ved i pakken du sender oss.
Viktig: Sendingsetiketten som er klistret på pakken du mottar, kan ikke brukes til retursending. 

I Sendingsbekreftelsen du mottar fra oss ligger angrerettsskjema vedlagt.

10. Personopplysninger

Vi bruker i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.
I de tilfeller hvor vi også bruker personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud i nyhetsbrev ol., gjøres dette bare når du har samtykket til det.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:
Du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller når loven krever det.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss.

Du er selv ansvarlig for at opplysningene du gir oss er korrekte.
Du står ansvarlig for kostnader ved sending som ikke er kommet til riktig person/adresse dersom det er gitt feil opplysninger.
Du står også ansvarlig dersom kontaktopplysningene (epostadresse og telefonnummer) ikke stemmer, og vi dermed ikke har kunnet kontakte deg. 

11. Salgspant

Dersom foresendelsen ikke gjøres via postoppkrav har leverandør salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.

12. Falske bestillinger og forsøk på svindel

Falske bestillinger og forsøk på svindel vil alltid bli politianmeldt. Det er ikke tillatt å bestille i andres navn, med mindre dette på forhånd er klarert med mottaker.
I tilfeller hvor mottaker ikke kjenner til bestillingen vil dette bli sett på som forsøk på svindel, og blir dermed politianmeldt. 

13. Force majeur

Er MyRevolution.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann,
krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft,
samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt,er MyRevolution.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

14. Kopirett

Alt innhold på disse nettsidene er under MyRevolution sine rettigheter, og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter,
herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte. 

15. Mottakere av nyhetsbrev

Ved å handle i vår nettbutikk kan man velge å motta nyhetsbrev eller ei før kjøpet inngås. Vi sender kun ut nyhetsbrev til de kundene som ønsker å motta det. Nyhetsbrev sendes i form av epost.
For å melde seg av videre mottak av nyhetsbrev, så gjøres det ved å klikke på link i nyhetsbrev for avmelding. Man kan også kontakte oss, og vi vil ordne det manuelt. Vennligst vær oppmerksom på at det kan ta opptil 48 timer før avmeldingen er registrert i alle systemer.

16. Endring av vilkårene

MyRevolution forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, uten på forhånd å varsle våre kunder og samarbeidspartnere.

17. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor.
Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.”

 

REF:

Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven 
Ehandelsloven 

---

Generelt
Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.
www.myrevolution.no er en nettbutikk eid av MyRevolution AS.
MyRevolution AS er selger av produktene i denne nettbutikken.
Minimumsalder for å handle på www.myrevolution.no er 18 år.
MyRevolution AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.
Vi tar forbehold om prisendringer som resultat av prisendringer fra våre leverandører.
Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden.
Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.

Tilgjengelighet
Alle varer i butikken er enten på lager eller kan skaffes fra leverandør i løpet av 4-5 virkedager.
Dersom noe av en eller annen grunn skulle avvike fra dette, vil du motta en epost og kan selv velge om du eventuelt vil kansellerer ordren.
Dersom du ønsker andre (eller flere) varer enn de som ligger inne i butikken, så benytt kontaktskjemaet og send oss en forespørsel slik at vi kan undersøke om vi kan bestille ønskede varer for deg (leveringstid må påregnes).

Frakt og levering
www.myrevolution.no er integrert med Posten og Bring for automatisk prisberegning for frakt. Ved handel for mer enn kr. 800,-  spanderer vi frakten!
Hvis noe skjer med pakken din er du sikret ny pakke, eller pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for både deg og oss!
Ved eventuelle reklamasjoner ta kontakt på support@myrevolution.no
Alle bestillinger sendes i løpet av 1-2 virkedager (mandag-fredag, ikke inkludert helligdager).
Vi sender kun bestillinger internt i Norge.
 
Betaling
Betaling med kort:
Betalingen behandles av Nets som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. Med Nets har man de samme garantier og den samme trygghet som ellers når man handler med sine kort. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger.
 
Betaling med postoppkrav:
Betaling behandles av Posten etter ordinære prosedyrer. Selve postoppkravsgebyret dekkes ikke av fri frakt ved handel over kr. 800,- men dekkes av kjøperen.

Angrerett og retur
Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager. Vi sender angrerettskjema sammen med pakken din. Hvis du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du fyller ut angrerettskjemaet og sørger for forsvarlig emballasje.
Ved retur av bestilte varer er det kunden som betaler returporto, jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Etter samme lov tapes retten til retur av varer dersom varen er brukt eller på annen måte forringet og ikke lenger i salgbar stand. Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss.
Ved bruk av angrerett refunderer vi pengene innen 14 dager etter at vi har mottatt varene. Kanselleres ordren før vi har utsendt varene fører vi pengene tilbake til din konto.

Kansellering
Ved kansellering av ordre under kjøpsprosessen vil du ikke bli belastet. Kansellering/avbestilling av ordre etter en gjennomført ordre kan gjøres til support@myrevolution.no.
Om en ordre blir avbestilt etter at ordren er utsendt gjelder vanlige angrerett- og returregler som beskrevet ovenfor.

Feil eller manglende leveranser
Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss snarest mulig. Sjekk den vedlagte informasjonen om det er varer som er restnotert før du kontakter oss. Send oss epost på support@myrevolution.no og skriv på faktura-/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg. Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen; ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen.
Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også kontakte oss så snart som mulig. Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i, vi kan trenge den i forbindelse med vår forsikring.

Personsikkerhet
www.myrevolution.no lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnumre eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss. Vi som forhandler er ansvarlig for transaksjoner som går gjennom nettsiden.

Ekstraordinære forhold
MyRevolution AS er kun ansvarlig for tap av varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis MyRevolution AS godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor MyRevolution AS sin kontroll, og som MyRevolution AS ikke med rimelighet skal kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. MyRevolution AS er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra MyRevolution AS sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Til slutt
Er det noe du ikke fikk svar på her, eller har du andre spørsmål vedrørende kjøpsbetingelsene? Da foreslår vi at du tar kontakt med oss for videre hjelp