FRI FRAKT OVER 800,-

Trening for å se bra ut naken - prestasjon og presentasjon

En av de hyggelige bivirkningene av å trene og trikse med kostholdet er at du kan risikere å se bedre ut -både med og uten klær.

For mange er det hovedgrunnen til å trene, og det er virkelig ikke noe galt med å kun trene for utseendets skyld - dersom det gjøres riktig og av de riktige grunnene.

Det virker kanskje moralistisk å skulle vurdere hva som er gode grunner for hver enkelt, og det kan jeg ikke heller. Jeg tillater meg å være så vag som å si at det er helt OK å trene for å se bedre ut med og uten klær dersom det beriker livet ditt og ikke tar fra det, og metodene som brukes er fornuftig.

Dersom det motiverer å se endringer i speilet, føle klærne sitte annerledes og å få komplimenter for kroppen du former - kjempe! Å få positiv oppmerksomhet for kropp og utseende er veldig kjekt.

Problemene kommer når metodene går ut over livskvaliteten og fokuset blir overdrevet - du MÅ leve opp til et ideal eller en standard for å være god nok. Du er god nok her og nå som du er, men dersom du ønsker det kan du bli bedre.

Grunn forfengelighet?

Vel, kanskje. For noen er det forfengelig, men dersom det fører til positiv helseatferd og et bedre liv er det ikke noe i veien med å ha estetisk motivasjon for å trene.

HGH Haters gonna hate!

Det er litt problematisk her at det i treningsverden og media fokuseres på fysikker som de færreste kan oppnå. Det er et tve-egget sverd av shred og gainz: Genetikk er viktig, det samme er hvilke farmakologiske hjelpemidler svært mange fysikkutøvere , modeller og skuespillere bruker for å få kroppen sin.

2013-07-24-ADixonTransform1 Ekstrem forvandling - med en hårklipp og en time mellom bildene. Treningsbransjen er full av lureri.

Som med alt annet er hemmeligheten balanse - på den ene siden har du komplett neglekt og forfall , på den andre siden har du kroppsdysmorfi og tvangslidelser. Kunsten er å bry seg nok, og å gjøre ting av de riktige grunnene.

En bedre versjon av deg selv

Du får ikke nødvendigvis den mest perfekte rumpen i verden av knebøy, ei heller er det sikkert du får proposjonene til Greg plitt med brede skuldre og en smal midje dersom du er mann og trener som ham.

Noen forutsetninger er gitte - skjelettets struktur, lengdeforholdene på lemmene dine og din genetiske respons på treningen. Noen vokser av å tørke seg i ræven og holder en lav fettprosent uten å egentlig prøve særlig hardt på grunn av genetikk og atferd, mens for andre er det et evig slit.

Det er ikke dermed sagt du ikke kan bli svært bra - men å forbedre deg selv uten å sammenligne deg selv med andre kan være en god idé.

hippo-on-treadmill Vi har alle forskjellig utgangspunkt, og selv om ikke alle kan bli like gode, sterke eller estetiske kan alle bli veldig, veldig mye bedre.. Bare ikke la det andre har gjøre du vurderer egne prestasjoner som mindre.

Personlig er jeg svært glad i å både trene for prestasjon og for presentasjon, og veksler gjerne mellom dem i perioder.

La det også være sagt at det ikke er noe skille mellom disse to tingene igrunn - trening som gjør du blir sterkere, raskere, mer funksjonell vil også endre kroppen din i retning et bedre utseende dersom kostholdet også er tilpasset.

Evolusjonsmessig er et "bra" utseende et tegn på helse, sunnhet, styrke, levedyktighet og attråverd.

For menn betyr dette et visst midje/hofteforhold, maskuline trekk som fremheves i puberteten på grunn av testosteron og for kvinner midje/hofte.

En sterk, atletisk mann er potensielt en lur mann å blande genene sine med, og en kvinne med en fin figur er ditto for mannen,

Hva som "ser bra ut" er høyst subjektivt og kulturelt betinget. I vår vestlige kultur blir det å være slank og muskuløs verdsatt, og vi er besatt av slanking, dietter og sixpack.

For jenter er ikke nødvendigvis sixpak et heldig mål - det krever lav fettprosent og en viss struktur på magemusklene. Selv om alle har rectus abdominis under spekket er det varierende hvor vi lagrer spekk på kroppen og hvor mye av det som må av før de kommer frem.

Effektiv styrketrening

Dersom du ikke har en gudegave av muskulatur er en form for progressiv belastning av muskulaturen essensielt for å få en kropp som ser bedre ut.

Progressiv overbelastning av skjelettmuskulaturen er den eneste måten du kan endre formen på kroppen din nevneverdig i positiv retning.

Menn og kvinner kan trene likt, men de har ofte forskjellige mål med treningen. Menn vil ofte ha en stor og kraftig overkropp med skuldre, rygg og armer mens kvinner vil ha mer fokus på mage, hofter og lår. Bred generalisering, men det virker som menn og kvinner vil fremheve sin maskulinitet og femininitet generelt sett.

Flex Mange kvinner vil ikke trene armene med isolasjonsøvelser - og det er helt greit. Baseløft tar seg av den biffen. Menn derimot..

På grunn av dette tenker jeg det er helt OK at menn og kvinner trener etter de samme prinsippene men med noe forskjellig øvelsesvalg og volum på dem.

Noen vil bli så sterk som mulig og bryr seg ikke så mye om hvordan kroppen blir, noen vil bli så sterk som mulig samtidig som de ser bra ut. Det er egentlig ingen motsetninger her, selv om det vil være vanskelig for de fleste å få maksimale absolutte styrkeøkninger samtidig som de holder en fettprosent som er lav.

Jenteøvelser og gutteøvelser

Du har sett dem. Guttene som skal bli Brad Pitt med benk og curls, kanskje nedtrekk og jentene som tar tusen repetisjoner på alle rumpemaskinene. Det som fungerer for menn fungerer for kvinner - og omvendt.

Thigh_Adductor_Inner_Thigh_Machine På tide med litt slem gutt - sa ingen mann noensinne.

Effektiv trening består fremdeles av baseløft og varianter av dem med god teknikk og progressiv overbelastning sammen med utvalgte isolasjonsøvelser - men kvinner kan dersom de ønsker det ha flere benøvelser og færre overkroppsøvelser, mens menn kan ha flere øvelser for overkroppen dersom det er ønskelig.

Menn og kvinner kan trene kliss likt og få svært god effekt av det, og etterhvert går det an å innse at siden kvinner relativt sett er svakere i overkroppen og har mindre testosteron kan de trene helt likt som en mann men belaste bena relativt sett tyngre enn de klarer å belaste overkroppen og at det gjør at fokuset blir der en ønsker.

For å generalisere litt videre motiveres mange menn av superpump i gunzene og chesticlesene, mens mange jenter vil kjenne at det svir i rumpen og lårene. Det er helt greit, og det kan ha sin plass.

Kroppssammensetning

For mange er et estetisk utseende ensbetydende med lav fettprosent, og dette kan by på litt problemer dersom en prøver å belaste kroppen tungt gjennom mye trening samtidig som en spiser for lite.

Da kommer ikke fremgangen, det blir umulig å bygge muskler når en er forbi nybegynnerstadiet og i frustrasjon er det enormt mange som trener mer og spiser mindre. Testosteron går i dass for menn, kvinner mister mensen og sexlysten går i dass.

Ideelt sett gjør trening som kun er for velværets og utseendets skyld at du også fungerer godt og føler deg bra, noe som også er viktig for å se bra ut. Den berømmelige utstrålingen og karismaen er et overskuddsfenomen, og måten du bærer deg på, holdningen din og oppførselen din påvirkes av hvordan du har det på innsiden.

dsgdsgf

Jeg vil slå et slag for å trene for å se bra ut naken, selv om jeg ofte erter det i de periodene der jeg ikke prioriterer det selv. Å ha en flott, atletisk og sterk kropp som er attraktiv kan være en av livets største gleder - dersom det gjøres riktig og av riktig grunn!

Riktig trening og kosthold er fundamentet for de som vil ha en fantastisk kropp lenge.

Noen er født heldige, og behøver gjøre svært lite - en stund. Tiden innhenter dem dog, og da er oppskriften tung styrketrening, riktig kosthold og balanse mellom aktivitet og matinntak.