FRI FRAKT OVER 800,-

Slik får du drømmerumpa - slutt å lese KK

KK står ikke for Kvinner og Knebøy, men en skulle tro det ut fra dagens artikkel. Der advarer de deg mot farene om å gjøre knebøy "feil" ved å stå bredt gjennom Inge Thomas Ravlo, personlig trener og ernæringsterapeut.

– Brede knebøy vil gi bred rumpe - gjerne firkantet også, bare se på vektløftere. Du bør derfor aldri bruke vekter til brede knebøy, men bruk det som en funksjonell ekstraøvelse, sier Ravlo.Hvis du har en flat rumpe er det ekstra viktig å få i seg næring rett etter trening, slik at du får bygget opp musklene i stussen.– Her er det lite som slår en ferdigblandet proteindrikk. Det gir mange dobbel effekt av treningsøkten, og det blir ikke lagret som fett, men som muskler i denne kombinasjonen.

Oi oi oi.

En facebookstatus oppsummerte det bra:

Mamma advarte meg alltid om å få firkantete øyne om jeg så mye på TV, nå viser det seg at man kan få firkantet rumpe også! Jeg gleder meg allerede!

Dat ass

Det er godt gjort å skrive så mye feil på så få setninger.

Som eksempel på drømmerumpen har de en rumpe som aldri ser ut som den har vært utsatt for noe tyngre enn å reise seg fra toalettet.

Trening kan ikke endre formen på en muskel, kun påvirke størrelsen. Formen på bekkenet og benstrukturen er det fint lite å gjøre noe med - noen synes å ha sprettrumpe selv om de ikke trener mens noen kan trene tunge knebøy og spesifikke rumpeøvelser uten å komme i nærheten av den sprettrumpen de ønsker.

En kan like lite trene seg til lange slanke muskler som en kan gjøre en muskel eller kroppsdel firkantet uten implantater. Jeg tok oppfordringen og så på rumpene til flere kvinnelige vektløftere. Jeg vet, det er en hard jobb men noen må gjøre det. Jeg så ikke en eneste firkantet rumpe, selv om løftesingleter ikke er de mest flatterende klesplaggene for den kvinnelige fysikk. Vektløftere bøyer paradoksalt for det meste relativt smalt..

Glutei Maximii, Medii og Minimi : Dat ass.

En kvinne som trener tunge, brede knebøy - uten å direkte vite hva som menes med brede knebøy i KK-rælet kan risikere å øke størrelsen på rumpemusklene slik at de blir fastere, flesket over dem blir strammere og resultatet blir noe slik som bildet under om en er heldig og har de genetiske predisposisjonene.

Hvor bredt en bør stå i knebøy bør ikke styres ut fra at en er redd for å få firkantet rumpe eller ei, men være noe en kommer frem til på bakgrunn av hvordan en løfter mest effektivt, tryggest og justert for målene med treningen.

Beviset på at bred knebøy gir firkantet rumpe

Uff. Firkantede og fæle greier. Stå smalt Erle, og aldri ha tunge vekter på ryggen igjen!

Proteintilskudd kan være fornuftig, men at det dobler effekten av treningsøkten finnes det ikke evidens for å si.

Hva som skjer med en ferdigblandet proteindrikk i en annen sammenheng enn etter treningen skulle jeg likt å visst siden det påpekes at i denne sammenhengen blir det ikke lagret som fett.

Hold dere til det dere kan, KK. Kvinner og Klær. Det er en ødelagt bransje styrt av subjektiv oppfatning av hva som er bra og ikke - det er ikke den gode delen av treningsbransjen.

Les: Kvinnekroppen er fantastisk

Den tar ikke hensyn til at den spiller på og øker usikkerheten til kvinner og jenter - det bør treningsbransjen være en solid motvekt til.

Les: Bikinisesongen er snart her - er du stresset?

Slutt å mate mytemonsteret og bidra til å gjøre at kvinner kan ta effektivt kontroll over egen kropp og trening , enten gjennom å øke kvaliteten eller til å holde dere for god til å spre myter uten hold i virkeligheten.

Kvinner og jenter fortjener bedre.

Referanser
http://www.kk.no/915978/slik-faar-du-drommerumpa