FRI FRAKT OVER 800,-

Jenteloven

Vi må ta tak i noe.

Om du ikke tenker slik som under, gratulerer. Om du gjør det, les videre og se om du kjenner deg igjen i noen av punktene. AntiJenteloven er enkel – har du lyst, har du ikke lov.

Les: Kast badevekten og knus speilet

Anti-Jenteloven

  1. Du skal ikke bli sterk.

  2. Du skal tro du er svakere enn du er.

  3. Du skal ikke trene der guttene trener.

  4. Du skal ikke tro du kan få de resultatene du vil ha.

  5. Du skal kun spise mat som er 'sunn', og du skal ikke spise nok.

  6. Du skal ha en liste over ja-mat og nei-mat.

  7. Du skal la andre bestemme premissene for din lykke og livsglede.

  8. Du skal søke ekstern bekreftelse og anerkjennelse hos andre fordi du ikke godtar deg selv.

Det over? Søppel.

Likevel er det noe mange jenter går rundt og tenker om seg selv – selv om det aldri er noe det kunne funnet på å tenke om andre.Det har blitt en slags stille aksept, en modus operandi en ikke stiller spørsmål ved.

Jeg vil foreslå at dere begynner å bli litt snillere med dere selv, og snillere med hverandre.

Les: Kvinnekroppen er fantastisk

Gi deg selv og andre litt mer luft, litt mer rom for forståelse og ikke sett begrensninger som ikke finnes i virkeligheten. Ingenting er perfekt, og må ei heller være det for å være mer enn godt nok til å glede seg over.

Her presenterer jeg Jenteloven – har du lyst, har du lov.

Jenteloven

  1. Du skal bli sterk. Blir du sterkere blir du flottere - en stram rumpe og stramme lår kommer ikke av å være svak.

  2. Du skal vite du kan bli sterkere.

  3. Du har like mye rett til å trene i knebøystativet og frivektsarealet selv om du kun har 1.25 kg på hver side av stangen – om noen er uenig er det deres problem, ikke ditt.

  4. Du skal søke kunnskap og veiledning slik at du setter realistiske mål og ser resultater jevnlig.

  5. Du skal spise mat du liker og spise nok til at du har overskudd og trives med kostholdet ditt.

  6. Du skal kunne nok om mat til å kunne spise bra mesteparten av tiden, og se at det ikke finnes noe 'ja' og 'nei' , men heller 'mesteparten av tiden i passe mengder' og 'avogtil i passe mengder'- mat.

  7. Du skal gå i deg selv og finne ut hva som er viktigst for deg.

  8. Du skal høre på andre og respektere deres meninger, men du begynner med å godta deg selv slik du er. Hva andre tenker om hvordan du er helt grunnleggende er deres sak, ikke din.

Når du tar deg selv i å falle inn i gamle mønster og tankebaner, rett opp ryggen, pust dypt inn i magen og tenk ' Nei. Dette er ikke meg. Dette er tanker jeg har i hjernen. Jeg vil, jeg kan og jeg skal.'

For om du vil og kan, hvorfor tviler du på deg selv? Jeg gjør det ikke.

Les: Ripped is the new skinny, strong has always been strong!

Utfordre deg selv, ikke tvil. Se om du kan før du lar vær å prøve. Tro litt mer på de rundt deg enn de klarer selv.

De viktigste løftene i livet måles ikke i kg, det er de som hever de du er glad i og du bryr deg om.

Du skylder deg selv å ha det bra, og når du har det bra er det større sjanse for at de rundt deg har det bra også. Livet skjer her, nå. Du har ikke tid til å ikke prøve, og ikke tid til å ikke kose deg.

Gjør deg selv en tjeneste - skap og følg din egen lykke. Du finner ikke plutselig ut hvem du er - du er konstant, dynamisk utvikling.

Du må ikke, men du kan.