FRI FRAKT OVER 800,-

En fitnessutøvers ekte matglede

Jeg spiser relativt mye iløpet av en dag, men veldig sjeldent likt.

For det første kommer det ann på sultsfølelsen, energibehovet og lysten. Frokosten er alltid likk
Jeg spiser veldig rent, og jeg kan vel si at jeg lever på diett hele året, men det er sånn jeg liker det. Jeg syntes det er enkelt å greit å spise kylling og ris. Men jeg spiser såklart MYE større mengder.

Frokost

Starter alltid dagen med en god porsjon havregrøt m/vaniljeprotein, cottage cheese, eple, kanel og sukrin + evt. blåbær. Ved siden av har jeg en liten mengde nøtter + 1 ss. selolje.

 

Lunsj

Når det kommer til lunsj er jeg kjedelig. Det blir som regel ris + tunfisk/kylling + grønnsaker. De siste dagene har det gått mye i egg, tunfisk og ris. Enkelt og greit. Det går fort og lage, og er sunt og godt.
Selvfølgelig har jeg dager hvor jeg bare har lyst å droppe hele matpakka, men jeg vet at jeg vil angre dagen etter.  Ikke minst sparer man mye penger på å ha med seg matpakke!
 

Før trening

Etter skolen drar jeg som regel rett på trening. Ofte har det da gått 2-3 timer siden siste måltid. Det nøtter ikke å trene uten litt påfyll. Som regel blir det en frukt + proteinshake, et rundstykke, skyr + frukt eller noen ganger en proteinbar. Ved siden av tar jeg bcaa. Da føler jeg at energien holder gjennom økta.

 

 

Etter trening

Diett eller ei, det smaker like godt. Proteinpulver rørt i litt vann, m/banan på toppen.

Middag

Deretter er det duket for dagens største måltid. J

eg skal si at alle disse tallerkenene er første porsjon, og jeg tar alltid to porsjoner så lenge det er mulig.

Jeg spiser MYE middag, og jeg ender ofte med å ta kyllingbitene fra broren min (hvis det er mulig). Forleden uke gikk det brått ned bare 500g karbonade på meg. Det er ikke hverdagskost, men når jeg fikk lov så sier jeg ikke nei heller.  Til middag går det også mye ris + kylling, men nå i det siste har det blitt mye fra boka til Kristine Weber. Unntaket er at vi legger på litt karbo. For ja, jeg spiser pasta (fullkorn), poteter og ris.

 

Kveldsmat/snack

Ettersom jeg trener på ettermiddagen passer jeg alltid på å spise et ekstra måltid før sengetid.

Dette gjorde jeg ikke tidligere og det endte opp med at jeg ofte våknet sulten, og dit vil jeg ikke igjen.

Derfor blir det alltid et eller annet før kvelden (selvom jeg ikke er så sulten).  Hovedsaklig går det i cottage cheese og frukt + proteinkakao, eller knekkebrød med egg + kakaoen.   Og hvis jeg vil unne meg noe, så blir det en bar istedenfor. Noe SKAL ned. Sånn er'e bare.


 Jeg skal si det slik at jeg spiser etter sultfølelsen.

Er jeg sulten - så spiser jeg. Jeg spiser også når jeg ikke er sulten, men vet at jeg har spist for lite. Jeg MÅ ha mat, ihvertfall med det aktivitetsnivået og muskelmassen jeg har. Jeg sitter mye på ræva og. Som idag. Men igjen, jeg har vært SULTEN. Hvorfor? Jo, fordi jeg hadde en tung beinøkt igår, og kroppen trenger næring for å bygge seg opp igjen.

Jeg har blitt flinkere til å legge på nøtter (noe jeg ikke var før), slik at jeg får i meg nok fett.  Og de dagene jeg ikke orker mat? Eller ikke gidder å lage noe? Nei, da tar vi en sånn skummel shake.