FRI FRAKT OVER 800,-

Emilie Møller Olsen - råskinn av dimensjoner mot NM og Arnold Classic

Emilie vekker oppsikt både på scenen og gymmet. Hun varmer ikke opp med guttene sine makser, men er ofte sterkere enn dem.Hun stiller i Athletic Fitness, noe som passer henne godt siden hun er råsterk. Det ble det gull av på NM i 2012...
_V1S0176Jeg tok en liten prat med henne for å høre hva hun driver med frem mot høstens konkurranser.

For de som ikke kjenner deg, hvem er du og hva driver du med?

Jeg heter Emilie Møller-Olsen, er 20 år og kommer fra Fredrikstad. For øyeblikket er jeg på konkurransediett mot NM og Arnold Classic hvor jeg skal stille i Athletic Fitness. Dette er en konkurranse hvor det kreves både styrke og kondisjon, samt en god proporsjonert muskelmasse.

Du er utrolig sterk, og har en fysikk få jenter kan skryte av. Hvilken treningsbagrunn har du, og hvordan trener du nå?

rygg

Jeg har vært aktiv hele livet, og spilte håndball aktivt frem til jeg var 18år. Da jeg sluttet på håndballen fikk jeg virkelig øynene opp for styrketreningen, og tok det opp til nye høyder.

Jeg hadde alltid likt å trene på sí på treningssenteret, og likte å presse meg selv. Jeg er sta og har selvdisiplin, og likte å presse meg på treningene.

På de to årene har mye skjedd. I fjor stilte jeg for første gang og endte opp med Norgesmestertittelen. Jeg trener som regel 5-6 ganger i uka med hovedfokus på styrketrening. I konkurranseoppkjøring kjører jeg hovedsakelig 3-4 sett med 12 repetisjoner og oppover.

Når ser vi deg på scenen igjen?

421186_386151131485192_1374387614_n

NM og Arnold Classic.

Hvordan spiser du, og hvilke tilskudd bruker du?

nmjm 046

Jeg trives best med sunn mat i store mengder. Jeg spiser omtrentlig det samme på diett og ellers, bare at utenom diett er det rom for utskeielser og større porsjoner. Det går mye i havregryn, poteter, ris, karbonadedeig, kylling, torsk/laks og biff.  Av tilskudd bruker jeg proteinpulverxpand og plasma citrulline malate, krealkalyn, selolje, vitaminer, ZMA og T-REX på dager hvor jeg trenger litt ekstra energi.

Hvordan er formen nå i forhold til der den bør være?

Det går jo fremover, men jeg syntes det går litt for fort.Formsjekker som regel på tirsdager, og mye skjer jo siste uka, men har tro på at sluttresultatet blir bra. Var jo ikke dårlig ifjor, men er mest spent på om beina slipper eller ei.

Man ser jo seg litt blind på seg selv, og siden man også ligger lavt på karb så kan man føle seg flat.

Hva vil du si til andre som ønsker å konkurrere?

For det første: Du kan hvis du vil! MEN det kreves at du vil det. Du bør være strukturert, målbevisst, sta og selvsikker. Ikke vær redd for å mislykkes! Sett klare mål og planlegg hvordan du skal nå dem.

Takk for praten Emilie..Vi ønsker konkurrentene dine lykke til! Du kan følge Emilie på emiliemolsen.blogg.no/