FRI FRAKT OVER 800,-

Cathrine Danielsen - Bikini Fitness

Cathrine Danielsen debuterte i Bikini Fitness på en måte mange drømmer om - hun stod på pallen i første konkurranse og gikk helt til topps i Oslo Grand Prix.

Likevel virker det som hun har et relativt avslappet forhold til det å skulle stille, og har ikke dårlig tid før hun skal på scenen igjen.

Jeg tok en liten prat med henne for å høre hva hun driver med nå og å la dere bli litt kjent med den selverklærte gladlaksen fra Nord - som åpenbart har det som skal til både i form av fysikk og utstråling for å gjøre det bra på scenen.

Om smil hadde vært en obligatorisk posering..

Cathrine

For de som ikke har sett deg rundtomkring - hvem er du, og hva driver du med?

Cathrine Danielsen, gladlaks fra nord som har bosatt seg i store Oslo. Jeg har vært aktiv og glad i trening så lenge jeg kan huske, noe som gjorde at jeg høsten 2012 startet oppkjøring mot Bikini Fitness våren 2013.

Første konkurranse var under Fredrikstad Open hvor jeg fikk 3.plass i debutantklassen. Helgen etter stod jeg på scenen under Oslo Grand Prix hvor jeg stakk av med 1.plassen i min klasse. Det er nok noe av det råeste jeg noen gang har opplevd!

SONY DSC

Når jeg ikke er fitnessfreak og løper rundt på Elixia, jobber jeg som IT-Konsulent i et av norgest største IT-firmaer.

På fritiden bruker jeg masse tid på familie og venner, enten det er kafè, noe aktivt eller bare lating på sofaen. Jeg er så heldig å ha en aktiv samboer, så kajakkpadling og sykkelturer har vært hyppige aktiviteter nå på sommeren.

Var styrketrening og cardio den første kontakten din med treningsverden, eller har du noen idrettsbakgrunn?

Jeg trente fotball når jeg var mindre, og når jeg innså at jeg ikke kom til å bli noe hot-shot innenfor det området gikk jeg videre til treningssenteret hvor jeg startet som mosjonist. Jeg har altså løpt mye, men etterhvert ble det kjedelig og jeg avanserte til styrketrening.

Oslo GP 2013-1318

I dag trener jeg primært 4 styrkeøkter i uka, supplert med 1-2 kardioøkter. Kondisjonstrening er ikke noe jeg higer etter lenger. Man får så mye mer fremgang og helsefordeler med å løfte tungt og faktisk bruke musklene sine. Programmet jeg har nå kjører gjennom kroppen 2 ganger i uka og er satt opp av Marianne Aas Krog.

Mange som trener hardt sverger til tilskudd. Hvilke bruker du?

Tilskudd jeg sverger til er MyoProtein, som brukes i proteinkaffe, alt av bakst, som pålegg på riskakene, i smoothie osv. I tillegg tar jeg glutamin, BCAA og  til nød en T-Rex om jeg trenger en ekstra boost. Jeg tar også Vital Arctic Oil (omega 3) hver dag.

Hva er neste mål på planen?

Mitt mål fremover er i første omgang å bli en sterkere versjon av meg selv. Øke vektene og kjenne på fremgangen på det området. Konkurransemessig er planen å stå på scenen igjen, noe mer enn det holder jeg hemmelig inntil videre.

Hvordan legger du opp kostholdet?

Jeg spiser sunne og rene råvarer og lager det meste fra bunnen av. Det har blitt veldig lite Toro og halvfabrikat etter konkurranseoppkjøringen i vår. Det er rett og slett fordi når man er på diett utfordres fantasien og man lærer seg å lage mat fra bunnen av, men samtidig gjøre den spennende. Det er noe jeg har tatt med meg nå i ettertid, bare med langt bredere spillerom med tanke på ingredienser.

Nå skal det også sies at jeg spiser både sjokolade og pizza når jeg har lyst på det, men gode vaner er vonde å vende. Så da blir det forbeholdt helgene.

Har du noen gode råd til andre som har et mål om å konkurrere?

Mitt råd er å aldri tvile på de målene du har satt deg. Du skal sikte høyt men også være fornøyd med med du det faktisk oppnår. Veien til målet er en opplevelse og erfaring i seg selv. Omring deg med folk som vil at du skal lykkes og støtter deg på veien mot målet ditt!

For min egen del hjalp det mye å visualisere målet mitt- at jeg stod på scenen, gjorde alle bevegelsene, også det at jeg vant. Det hjalp både på nerver, motivasjon og ga en enorm mestringsfølelse.

Takk for praten, Cathrine!  Du kan følge henne på http://cathrinedani.blogg.no/