Viser resultatene 1 til 7 av 7
    s86
    s86 er ikke aktiv
    s86 sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Alder
    27

Standard mange problemområder

hei!

har problemer med en del tingen:

-stramme hofteleddsbøyere og pec-fester (minor og major)
    -svake glutes
    -vond og dårlig mobilitet i venstre ankel (skade) som forverrer kneets stabilitet
    -vond høyre skulder, sliter med og rotere skapula bakover (vondt å løfte og strekke armen over hode)

kort fortalt: alt bak er underaktivt og svakt, mens jeg er stram og vond foran.

så da lurte jeg på om jeg skulle ta en pause av trening foran hele veien fra topp til tå, og trene kun baksiden av kroppen og heller drive med tøyning og massasje foran til jeg blir mer mobil foran og sterkere bak.
    sliter litt med å ta tak i problemene siden det er så mange av dem og siden alt henger sammen på et vis.

har noen forslag til hvor jeg kan starte å ta tak i den "jungelen" av problemer jeg har?

takk for innspill!

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Jeg ser ingen grunn til å droppe treningen foran, men kom deg til en naprapat og få strukket ut litt. Deretter kjøper du en skumrulle, søker opp "self myofascial release" på youtube og gjør deg klar til godsmerte som etter hvert går over til god-godt
    Loggbok: Tiwas' loggbok (Blir sporadisk oppdatert etter hvert som jeg har noe jeg føler for å vise frem )

Merk: Med mindre annet spesifikt skrives uttaler jeg meg på generelt grunnlag. Jeg følger ikke selv noen spesifikk diett, og jeg har ikke satt meg inn i alle dietter som eksisterer. Det eneste punktet der jeg alltid vil uttale med spesifikt er om PSMF, da det er veldig lite rom for synsing på et slikt program.

Legge meg til på instagram? Brukernavnet er "Tiwas"

Achievements:
    Aktiv
    H_kon sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2011
    Alder
    21
    Denne var Børge's favorittsvar til slike tråder som dette --> Har du smerter eller vondter? Les her først!

Følg meg og min vei mot atletisk styrke og fysikk!
    http://myrevolution.no/forum/f10/haakon-veien-mot-atletisk-styrke-og-fysikk-1rm-benk-video-pa-s-6-a-6384/#post134068

Følg også med på Facebook!
    http://www.facebook.com/HaakonTheAthleticLifeStyle

Benkpress 5 RM: 125,5 kg

Knebøy 5 RM: 135,5 kg

Sumo-markløft 3 RM: 180 kg

Ble medlem
    Mar 2012
    Enig i at du ikke trenger å droppe treningen foran, men det kan være fordelaktig å trappe det litt ned og heller prioritere baksiden en stund. Men å myke opp forsiden, både ved hjelp av massasje/behandling av triggerpunkter og tøying, vil være viktig. En naprapat/manuellterapaut vil nok være god hjelp.
    Virker jo som du vet hva alle problemene er, så er bare så enkelt som å finne noen korresponderende rehab-øvelser, og begynn å gjøre dem
    Eirik Sandvik er jo master på det her, så sjekk ut siden hans for tips: eiriksandvik.com.
    Ellers så coacher han jo på siden her, så ta kontakt med ham og du får helt sikkert hjelp!

Oaz
    Oaz er ikke aktiv
    Achievements:
    Aktiv
    Oaz sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Alder
    28
    Jeg har vært til Eirik for evaluering og det vil jeg anbefale på det sterkeste. Eirik kommer med gode tips i artikler og kan nok gi deg noen tips her også, men det vil uansett bli litt på generell basis. Når du er hos han sjekker han bevegelighet og svakheter og gir deg et skreddersydd opplegg for at du skal få optimal muskelfunksjon igjen
    • Utdannet treningsveileder og personlig trener ved Universitetet i Agder
    • Online coaching, trening & kosthold
    • Medlem av Kristiansand Strongteam - konkurrerer i -90 kg strongman
      4. plass NM Frame Løft - 2. plass NM Farmers walk

Facebook blogg:
    http://www.facebook.com/GoranHaartveit

Solee sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2011
    Som Eirik har anbefalt, kan du ha en forhold på 2:1 mellom draøvelser og pressøvelser

s86
    s86 er ikke aktiv
    s86 sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Alder
    27
    takker for innspill folkens

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.