Har sett på teknikkvideoen til Dan John og ble vel egentlig bare mer forvirra.Mulig jeg har missa en del ting i den teknikkvideoen,men sånn som jeg forsto det så skulle han vise olympisk bøy.Det trodde jeg var med smalere benstilling og føttene bare litt utovervinklet,men ifølge den videoen så det ut som han plasserte beina ganske så bredt og føttene ganske så utovervinklet,samtidig som knærne skulle presses utover i bunnposisjonen...trodde det var mer styrkeløft bøy?Skal en stå så bredt og med føttene så utovervinklet og skyve knærne utover i bunnposisjonen i olympisk bøy?Evt.forskjell på teknikk i olympisk frontknebøy og vanlig olympisk knebøy,bortsett fra stangplasering?ifølge de andre klippa som ligger inne på forumet her med olympisk bøy, så kjører de ass to grass med smal benstilling og føttene bare litt utovervinklet,hva er rett når det gjelder olympisk bøy?Ser heller ikke ut som de skyver knærne utover i bunnposisjonen?Boka Starting Strenght, tar den for seg benkpress, markløft og både styrkeløft og olympisk knebøy?Er der evt,bilde illustrasjoner?Finns der ikke noen dvder som er å anbefalle?Mye lettere å se en film en å lese en bokDette er hvordan jeg har lært meg å kjøre oympisk frontknebøy:Plasserer stanga høyt oppe på brystet og armene i kors over stanga,beina i skulderbredde og litt utovervinklet.Hovedvekta holdes på helene hele tiden, samtidig som brystet holdes høyt hele tiden.Blikket er retta på en tape bit som jeg har festa i øye høyde.Trekker inn luft og skaper buktrykk,innleder bevegelsen ved å skubbe hofta bakover og går ass to grass og fremdeles holdes brystet høyt og vekta på helene. I bunnposisjonen skyver jeg helene kraftig i gulvet samtidig som jeg skyver hofta kraftig framover mot veggen og blåser ut luften der øvelsen er som tyngst,vekt fremdeles på helene og bryst høyt.Klart ett videoklipp hadde vært det beste,men håper ikke jeg er helt på bærtur?Svar på spørsmålene og evt.tips, korigering på min teknikk mottas med takk
![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Dette er hvordan jeg har lært meg å kjøre oympisk frontknebøy:Plasserer stanga høyt oppe på brystet og armene i kors over stanga,beina i skulderbredde og litt utovervinklet.Hovedvekta holdes på helene hele tiden, samtidig som brystet holdes høyt hele tiden.Blikket er retta på en tape bit som jeg har festa i øye høyde.Trekker inn luft og skaper buktrykk,innleder bevegelsen ved å skubbe hofta bakover og går ass to grass og fremdeles holdes brystet høyt og vekta på helene. I bunnposisjonen skyver jeg helene kraftig i gulvet samtidig som jeg skyver hofta kraftig framover mot veggen og blåser ut luften der øvelsen er som tyngst,vekt fremdeles på helene og bryst høyt.Klart ett videoklipp hadde vært det beste,men håper ikke jeg er helt på bærtur?Svar på spørsmålene og evt.tips, korigering på min teknikk mottas med takk
Svar med sitat