+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Ble medlem
    Dec 2006

Standard Knebøyteknikk

ref: Knebøy - YouTube

Hei, i videoen ser vi utøveren "droppe" rumpa i siste del av øvelsen. Er dette bra? Har en kamerat som gjør akkurat det samme (bare mer ekstremt) og jeg tenker at dette ikke kan være bra for korsryggen.

Synspunkter? Har jeg helt feil her?

Achievements:
    Aktiv
    Sylteagurk sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2011
    For å quote mr. Fagerli:

Kommer an på grad. Så lenge den går fra svai til nøytral skal det ikke være noe problem, svært få klarer å unngå den lille vippen helt.

Achievements:
    Aktiv
    Zeph sin avatar
    Ble medlem
    May 2011
    Ein stor vipp er indikasjon på manglande mobilitet og kan på lang sikt gjere skade på ryggen. Jo lengre ned ein går, jo meir vil det vippe.

MyRevolution Coach Borge Fagerli sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Isabella går her bare fra svai til mindre svai rygg, det er ikke snakk om 'butt wink' i noen stor grad og jeg ville heller ikke lagt ut klippet hvis jeg syns det var en uforsvarlig teknikk.

Det behøver heller ikke være et mobilitetsproblem, ref denne: squat pelvis rollunder - YouTube
    ------------------------------------------------
    Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.
    ------------------------------------------------
    Your greatest glory is not in writing an article, but in having to repeat what it said over and over again, because people don't read the damn article anyway.

Sjekk YouTube-kanalen min for øvelsesguide: http://www.youtube.com/user/BorgeMyR?feature=mhum

Bloggen min: http://myrevolution.no/blogger/

Ble medlem
    Dec 2006
    hei,

Takk for tilbakemeldinger. Nyttig youtube-link som kanskje gir verktøy for å fjerne min kamerats "butt wink".

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.