Heisann
Jeg er svak i benkpress og chins og har lagt inn dips etter benkpress(mandag - fredag) og Omvendt Chins på Onsdager. Men jeg lurer på om jeg kan ta Chins & Dips hver økt ? Eller blir det for mye...
Mvh
Hennex
Heisann
Jeg er svak i benkpress og chins og har lagt inn dips etter benkpress(mandag - fredag) og Omvendt Chins på Onsdager. Men jeg lurer på om jeg kan ta Chins & Dips hver økt ? Eller blir det for mye...
Mvh
Hennex
---
The first time someone calls you a horse you punch him on the nose, the second time someone calls you a horse you call him a jerk but the third time someone calls you a horse, well then perhaps it's time to go shopping for a saddle.
http://www.eiriksandvik.com/
Hei Eirik
Kjempekult å se du blir å finne på forumet framover...har lest haugevis av artiklene dine og har skikkelig sans for ditt fokus på skadefri trening
Og takk for svar, men anbefaler du at jeg dropper dips og erstatter negativ chins med nedtrekk ???
Jeg har kjørt 5x5 nybegynner i 6 mnd, før jeg hoppet på 5x5 med autoregulering og droppsett. Syntes det er helmax å trene etter autoreguleringsprinsippene, men er kanskje ikke flink nok å definere RPE´ene mine...Har hatt solide økninger i alle øvelser unntatt benkpress...Og egentlig ønsket jeg ikke å fokusere på antall kg jeg kan løfte, men heller fokusere på korrekt teknikk og kontakt med musklene i hver rep...noe jeg følger rimelig slavisk...men når jeg ikke har økt 1 kg på 1 år, så begynte jeg å irritere meg, hehehe...
men skal holde meg til planen og oppsettet som det er...
Sist endret av Hennex; 28th May 2012 kl 18:19
Takk for hyggelig tilbakemelding.![]()
Okay, om du ikke har økt på et helt år så må jo noe forandres. Jeg skrev nylig om noen fordeler og ulemper med 5x5 her: 5x5 Programmet
Jeg ville først og fremst funnet ut av hva som er dine svake områder og fokusere på disse via støtteøvelser. Det er jo en grunn til at du har stagnert.![]()
---
The first time someone calls you a horse you punch him on the nose, the second time someone calls you a horse you call him a jerk but the third time someone calls you a horse, well then perhaps it's time to go shopping for a saddle.
Takk for svar Eirik
Leste artikkelen din + programmet på iForm, og jeg er nok på noe lignende...med volumdag, toppsettdag, droppsett og autoregulering. Var derfor jeg lurte på om det var greit jeg kjørte dips som støtte øvelseHadde i utgangspunktet tenkt meg igang med myo-reps på støtteøvelser, men vil ikke kjøre noe overkill...Ser en ting jeg absolutt har ignorert...deload...jeg har økt siden dag 1 i et år nå, så kanskje på tide med en liten deload
Hadde em 14 dagers periode med 3x3 for 2 uker siden, men kanskje jeg bør legge inn en deload hver 4-6 uke
![]()
Takk for info og engasjement![]()
Ja, den på iform er litt gammel, men vil fortsatt fungere.
Klart, du kan kjøre Myo-reps på støtteøvelser. Spesielt om du tenker å følge et intermediate template. Ulike former for deload vil også være sentralt, ja.![]()
---