Spørsmål som dukker opp på daglig basis:
Det er din diett og det bestemmer du selv.Kan jeg spise en sjokoladebit/pizza/kakestykke/to i stedet for ett epler? Kan jeg ha oppkarbing/spisedag på lørdag? Bestemor har bursdag og det blir servert kake/kompisen min har utdrikningslag og det blir servert marinert hjortepenis med hvithai-baller, er det greit at jeg spiser litt kakestykke/penis?
Mine retningslinjer er å doble karbporsjonene til hvert måltid og spise til du er mett, det er ingen oppkarbinger, spisedager eller "juksemåltid" på dette opplegget. Jeg forsøker å lære dere å tenke mer fleksibelt og langsiktig enn som så.
Har du cravings på noe så få det heller ut av systemet med en gang og la livet gå videre, enn å nekte deg selv fordi det er fy-fy og "ulovlig" - noe som etter hvert bare vil bygge seg opp til en fråtseorgie i mat som overhodet ikke er bra for deg.
Vil du ha en sjokoladebit, så spis den jævla sjokoladebiten. Vil du ha et kakestykke fordi undulaten din har bursdag, så spis gjerne to sånn at du har gjort opp for i fjor når du ikke fikk spist kake på hamsteren din sin bursdag.
Ser noen tilfeller av folk som går og piner seg selv hele uka, og så plutselig og uten forvarsel går de amok med masse kaker, is og sjokolade med den unnskyldningen at de trengte "oppkarbing". Nei, det gjorde du ikke og det har heller ingenting med oppkarbing å gjøre. Rasjonalisering kalles det. Eventuelt skal man ha dårlig samvittighet for det og springe ut dagen etterpå, før hanen galer og uteliggerne har våknet, med knallhard kardio i timesvis.
Da har man ikke helt skjønt greia, og heller ikke funnet den korrekte balansen i tankegang eller gjennomføring av kostholdsplan.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Så da påvirker jeg de rundt meg og, og det liker jeg veldig godt.
Lurer litt på hvordan man får tak i råvarene også.

litt dårlig samvittighet, men dem er sinnsykt god!!!