Viser resultatene 1 til 21 av 21
    Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39

Standard Lunch på biorytmedietten

Hei,
    Nå er det snart tid for å øke kaloriene, og da er planen å spise lunch med resten av jobben. Til frokost pleier jeg å spise 4 egg, en klatt creme fraische og 100g bacon - nesten 0g karbo.

Spørsmålet mitt da er om det er greit med CC+Kesam+Jordbær til lunch. Makroene blir da 637kcal, 48c, 16f, 75p. Om det blir for ille kan jeg sikkert halvere jordbær og få det ned til 33c (men helst ikke).

Noen meninger fra noen erfarne?

Ble medlem
    Dec 2008
    Du kan jo prøve og se hvordan du føler deg? Hovedgrunnen til å følge biorytme-dietten er tross alt det at mange føler seg bedre gjennom dagen med tanke på energinivå, sultfølelse, og lignende, da den totale kcal, p, k, f -mengden ennå er det som er av størst betydning.

Sjefskokk og Master of the Kitchen
    Achievements:
    VeteranAktiv
    Siggy1 sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    40
    Eg eter ofte ris/poteter til lunsj, men lite, mest kjøtt/fisk/egg det går i, men dette må man justere sjøl, eg har brukt meir enn lang tid å finne ut kor masse, eter eg for masse karbo drar magen til seg vatn og eg ser ikkje ut, dagen etter kan eg være bortimot flat om eg har spist rett.
    Siggy1
    Kokk, nettselger og "klesdesigner"
    Følg med på facebook: http://www.facebook.com/pages/SIGGY1no/297723756934214

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Ok, takk Da satser jeg på at 40-ish g ikke er så ille når jeg skal opp i vekt. Siden jeg skal ned i 8-9% før bulk vil jeg jo fort se om jeg holder vann eller ikke

Sir-Andy sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2010
    Alder
    20
    Ser ut som en brukbar fordeling det der.

Selv spiser jeg gjerne rødt kjøtt + litt fett + litt potet og litt frukt på treningsdager, og kutter karbs og øker litt i fett på hviledager. Riktignok i kcal-underskudd dette da.

Hvis du vil ha noe å sammenlikne fordelingene med, så kan jeg ha en fordeling på ca 60p - 60k - 30f.

På hviledager, feks 70p - 0k - 40f

Det er jo ikke noen vits i å overanalysere dette heller da. Spis som det passer deg
    make jokes. no stress.
    love. live. life. proceed. progress.

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Nei, skal ikke overanalysere. Skal prøve i hvert fall Planen var egentlig å holde meg så nært 0 carb før pre WO-måltidet, men siden de nekter å tilpasse maten på jobben til meg så må jeg finne på noe som er lettvint og jeg klarer å få ned. CC-grøten min får jeg i det minste ned og kan kose meg med, og den er laget på 1.5 strax - så det passer meg

Fikk meg en liten overraskelse i morges som betyr at jeg kanskje må se på lunch før jeg trodde...Tanitaen viste 9.5%

Achievements:
    Aktiv
    Oddis sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    36
    Hvor mye jordbær spiser du når du klarer å få det til å bli 48 gram karbs? 1 boks MK er vel ca 12 gram karbs.

Selv fungerer jeg veldig bra på salat, egg, litt ost og et par porsjoner frukt til lunsj. Blir da som regel rundt 20-30 gram karbs. Blir jeg fristet av varmmaten i kantinen så blir det et par poteter eller en liten porsjon ris istedet for frukten.
    Min treningsdagbok: http://myrevolution.no/forum/f10/en-ulineaer-treningsdagbok-4545/

Enjoy the road to success, that will make it a daily pleasure not just a moment of happiness. (Børge Fagerli - 2009)

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av Oddis Vis post
    Hvor mye jordbær spiser du når du klarer å få det til å bli 48 gram karbs? 1 boks MK er vel ca 12 gram karbs.

Selv fungerer jeg veldig bra på salat, egg, litt ost og et par porsjoner frukt til lunsj. Blir da som regel rundt 20-30 gram karbs. Blir jeg fristet av varmmaten i kantinen så blir det et par poteter eller en liten porsjon ris istedet for frukten.
    Det er ca 30g karbo i 100g moste jordbær fra Nora. Jeg virkelig misliker smaken av både CC og Kesam, men klarer det med den jordbær-greia. Som jeg skrev over kan jeg sikkert begrense mengden, men jeg kan ikke begynne med noe mer innfløkt enn som så til lunchen...

Achievements:
    Aktiv
    Oddis sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tiwas Vis post
    Det er ca 30g karbo i 100g moste jordbær fra Nora. Jeg virkelig misliker smaken av både CC og Kesam, men klarer det med den jordbær-greia. Som jeg skrev over kan jeg sikkert begrense mengden, men jeg kan ikke begynne med noe mer innfløkt enn som så til lunchen...
    Hvorfor ikke bare bruke fryste bær og litt stevia da? Selv synes jeg det smaker mye bedre å bruke halv boks av både CC og Kesam og heller ha litt proteinpulver i. Evt halv boks CC, 100 gram kokosmelk, 200 gram jordbær og 20-30 gram myoprotein.
    Min treningsdagbok: http://myrevolution.no/forum/f10/en-ulineaer-treningsdagbok-4545/

Enjoy the road to success, that will make it a daily pleasure not just a moment of happiness. (Børge Fagerli - 2009)

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Hvorfor ikke bare bruke fryste bær og litt stevia da? Selv synes jeg det smaker mye bedre å bruke halv boks av både CC og Kesam og heller ha litt proteinpulver i. Evt halv boks CC, 100 gram kokosmelk, 200 gram jordbær og 20-30 gram myoprotein.
    Har ikke tilgang på fryser, så det utgår. Jeg kan eventuelt ta en boks kesam og blande med vaniljeprotein og ha oppå noe annet, men jeg har ikke mulighet til å ta med ferske bær hele tiden, har ikke tilgang på fryser osv. I tillegg kommer jeg til å få mer enn nok pes for det jeg snakket om...vurderer å bare gi F og heller spise som en gamp på kvelden.

Ble medlem
    Apr 2009
    En boks med mager kesam? Ja, gratulerer til dere som liker dette. Jeg synes det smaker forjævlig jeg da.

For å ikke få pes på jobben må du spise halvgrove brødskiver med ost eller salami på. Sånn er livet. Prøv å sitte på en byggeplass med masse mannfolk og spis litt CC, nøtter, salat og litt karbonadedeig i lunchen. Da blir du beglodd HELE TIDEN, og hver gang du tar en bit, kommer noen med en kommentar eller ett merkelig spørsmål du må svare på. Og de blir som du sier, at du ikke får lyst å spise i det hele tatt.

MEN min løsning er en liten sånn myk frysebag som oprinnelig rommet 6x0,5 liter cola. Denne har jeg brukt som "matboks" i 10 år. Denne legger jeg ett fryse-element i om morgenen, en flaske vann, en boks med salat og litt kjøtt/fiske rester fra middagen før som jeg mekker om morgenen, og en shaker med ferdigblandet whey cooler. Da holder dette seg friskt og kaldt til lunch og vel så det.

Når lunchen kommer går jeg bak bilen og tyller nedpå whey cooleren, og når jeg spiser salatblandingen fra matboksen min så svarer jeg bare at "det er middagsrester fra i går." Men de ser allikevel rart på meg siden jeg ikke spiser halvgrove skiver med salami eller italiensk salat...

Alt. må du sette deg på driteren å spise for å få fred. Bare husk å rydd opp etter deg slik at du ikke blir avslørt...

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av MindViruz Vis post
    En boks med mager kesam? Ja, gratulerer til dere som liker dette. Jeg synes det smaker forjævlig jeg da.
    Jeg synes også mager kesam smaker jævlig, og CC smaker enda verre. Men...blandet sammen og med litt moste jordbær fra nora er det faktisk ganske godt. Smaker litt som riskrem. Mer fancy enn det, så kommer i hvert fall alle på kontoret til å gå bananas - det er nemlig hobby å prøve å drite ut han som forsøker å spise sunt. Derfor orker jeg ikke å drive med noe mer fancy, for mobbing øker eksponensielt med antall sunne ingredienser. Nå har jeg, til tross for at jeg har i kontrakten min at jeg skal være sosial i lunchen, spist eggerøre og bacon på kontoret om morgenen og fortalt sjefen sånn ca hva han kan gjøre med meningene sine om mitt oppmøte i kantinen så lenge det er helt akseptert med mobbing (jeg har forsøkt å få matvarer jeg kan spise, men uansett hva jeg foreslår er det bare fint brød som gjelder). Om jeg i det hele tatt skal spise lunch, så blir det noe som ikke trekker så mye oppmerksomhet. proteinpulver blir å *be* om å få masse teite kommentarer fra feite mennesker, og det samme om jeg begynner med alt mulig annet rart også. Det var derfor jeg spurte om makroene...ikke for å få gode ideer, for det var gode ideer her, men for å finne ut om jeg kunne spise akkurat det eller om jeg bare måtte fortsette med å spise frokost kl 9 og så vente til 15.30 med neste måltid. Går greit mens jeg er på deff, men gruer meg til å måtte trykke i meg *enda* mer mat på ettermiddagen når jeg skal opp i vekt igjen

Men...jeg får bare prøve den ene tingen jeg kan mekke meg der og se om det går bra både med makroene og med de jeg jobber sammen med. Om en av delene funker, så gidder jeg rett og slett ikke. Det jeg får av kortisol bare av å tenke på å måtte sitte i en forsamling med så mange utrolig stupide mennesker med doktorgrad mer enn veier opp for alle fordelene med å spise lunch...

Achievements:
    Aktiv
    Oddis sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    36
    Flash sixpacken hver gang noen kommenterer maten din

Føler jeg får mange blikk i kantinen jeg også når jeg forsyner meg med 5 egg og salat hver dag Men er faktisk veldig mange som spiser lavkarbo der siden det er så pop nå, så skiller meg heldigvis ikke helt ut.

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Flash sixpacken hver gang noen kommenterer maten din

Føler jeg får mange blikk i kantinen jeg også når jeg forsyner meg med 5 egg og salat hver dag Men er faktisk veldig mange som spiser lavkarbo der siden det er så pop nå, så skiller meg heldigvis ikke helt ut.
    Jeg forsøkte å spise lavkarbo, men fikk ikke lov fordi det "var så dyrt". Så tok jeg med proteinpulver slik at kokken kunne lage havregrynsgrøt til meg. Sjefen tok meg inn på kontoret og klaget over at jeg skulle ha så dyre ingredienser. Da jeg forklarte at havregryn faktisk er ganske billig begynte han å påstå at kokken brukte en halvtime hver dag på å lage grøt til meg. Da bare ristet jeg på hodet og gikk. De andre har jo også fått med seg at sjefen er mot det, så de tar det som godkjenning for å regelrett mobbe. Det spennende er at de kommer inn til meg en og en for å få diettråd til tross for at de forsøker å latterliggjøre i kantinen, men når jeg prøver å forklare dem hva som skal til "har de ikke tid". Idiotene tror man går ned i vekt ved å fortsette som man gjør... :S

Så...siden jeg ikke får lov til å ta mer enn et egg og folk blir grinete om jeg spiser opp all røkelaksen, så blir det noe jeg tar med selv. Og da gidder jeg ikke å stille meg i posisjon for hugg, for sist jeg var nede var det rett før jeg lappet til en av dem. Alltid vært motstander av fysisk vold, men noen ganger tror jeg nesten det er veien å gå. Blech...

Achievements:
    Aktiv
    Oddis sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    36
    Høres ut som dere har et utrolig dårlig arbeidsmiljø. Er selv konsulent og har jobbet mange forskjellige steder og spist i mange forskjellige kantiner, men aldri opplevd noe lignende som det du beskriver der.

Hvis jeg blir spurt om hvorfor jeg ikke spiser brød så sier jeg bare at jeg ikke spiser gluten. Da blir det som regel ikke noe mer spørsmål siden de fleste har forståelse for allergier og intolleranser. Veldig greit for å slippe unna kakemaset også de plassene de på død og liv må servere kake hver onsdag, fredag og hver gang en av de 365 ansatte har bursdag.

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Jeg er veldig, veldig enig med deg. Bortsett fra selgerne er jeg den med lavest utdanningsnivå der - og jeg er Master. Skulle tro folk var mer oppegående, men når det sitter en lubben doktor i ettellerannet foran meg og spiser fint bråd med nugatti og forteller meg hvor ekkel han synes maten min er får jeg nok.

Forsøkte meg på det med gluten, og forklarte også at jeg spiste som jeg spiste fordi jeg rett og slett sovner etter mye karbo tidlig på dagen. Svaret fra sjefen var at da kunne jeg melde meg av kantineordningen...

Sir-Andy sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2010
    Alder
    20
    Lars, prøv å blande litt konsentrert fun light med ønsket smak i kesamen, og deretter tilsett bær etc etter eget ønske. Funlighten gir kesamen en mer yoghurtaktig smak

Kjenner meg igjen i det med folk som hater på maten min. Jobber selv på en byggevareforetning, og mange av gutta her er litt vel mye MANN. Her traskes det inn i kantina med værnesko og skitne arbeidsbukser, mens de sitter og spiser brød med svarte hender mens de forteller røverhistorier. Dvs, ikke veldig populært å spise annerledes eller "femi", sunn mat (grønnsaker etc).
    Får stadig kommentarer på maten jeg lager/spiser, men kunne ikke brydd meg mer egentlig. Pleier som regel å svare med at det er mye diggere med et ordentlig måltid enn tørre brødskiver og svett ost, at jeg holder meg lengre mett og har mer energi, og at det er mye bedre for kroppen osv. Kanskje jeg til og med whiner litt om hvor kjeeeedelig brødmat er, og hvor drittlei jeg er brød. Da holder de som regel kjeft og sier seg enig med meg. Hvis det ikke hjelper, så sier jeg bare at det er ingen ting i brødet som kroppen min har bruk for, eller som er bra for kroppen <-- Kanskje litt sannhet med modifikasjoner, men da får de litt og tygge på og holder kjeft. Evt svar med "spiser du brød i dag også? Synes du bare spiser brød. Spiste du ikke brød i går også? Hvorfor spiser du bare brød?".

Nå som de er vant med det er de mer sånn "jøss, hva er det du har med for noe godt i dag da?", eller "oj, her lukta det godt" osv. I bunn og grunn er vel hele gjengen bare misunnelige på at jeg har diggere og sunnere mat enn dem. Litt som hvordan jeg følte meg på barneskolen når noen dro frem pizzastykker fra matboksen mens jeg satt der med en tørr brødskive. Kjip følelse
    Hender jeg har med pulver noen ganger også, og det blir hvertfall uglesett. Mye kommentarer som "bol", "unaturlig", "bortkasta", "bodybuilder" osv. Jeg bare jatter med som regel: "Ja, nå skal jeg dope meg litt" eller "må ha litt næring til musklene også ". Da gidder de ikke å si mer som regel.

Men haters gonna hate. Sånn er det alltid, over alt. Skjønner ikke at dere orker å bry dere om det. Tusler ofte rundt på jobb med den knallrosa shakeren min på pur faen. Ingen som gidder å bry seg lengre. Tilfellet ditt hørtes ekstremt ut da Lars. Sikker på at du ikke overdramatiserer/reagerer litt?
    Skulle likt å sette meg ned midt i kantina di med en svær matboks kjøtt som lukta skikkelig godt og div tilbehør + en proteinshake som om det skulle vært den mest naturlige ting å gjøre og bare gitt faen og jatta med.

make jokes. no stress.
    love. live. life. proceed. progress.

Achievements:
    Aktiv
    Tiwas sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Alder
    39
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sir-Andy Vis post
    Tilfellet ditt hørtes ekstremt ut da Lars. Sikker på at du ikke overdramatiserer/reagerer litt?
    Hadde det ikke vært for at jeg har hørt det fra noen av de andre også at de reagerer på det, og jeg forsøkte å holde ut med det i nesten et halvt år før jeg ga opp, så kanskje.

Anyway...sklidd langt bort fra det opprinnelige. Skal se om jeg kan kutte litt på karbo ved å bruke litt fun light også

Achievements:
    VeteranAktiv

Ble medlem
    Jan 2008
    Lurer på om ikke noen av dere er/har vært uheldige med dårlig kultur/miljø i form av medarbeidere med sosiale antenner og holdninger som trenger justering.

Kjenner meg ellers mest igjen i det Sir-Andy har skrevet ang. felleslunsj o.l. Medbrakt shaker med pulver vekker gjerne litt oppmerksomhet i starten, men har aldri opplevd det som plagsomt. Sier kort og godt at jeg synes det er veldig praktisk, spesielt siden jeg noen ganger kan ha vansker med å få med nok mat på jobb. Fravær av brød er heller ikke noe problem. Har også kollegaer som tar med pulver. Flere av svenskene har selvfølgelig varmlunsj.

Veldig greit for å slippe unna kakemaset også de plassene de på død og liv må servere kake hver onsdag, fredag og hver gang en av de 365 ansatte har bursdag.
    Mas? Har et lite kakemonster i meg, så det er gjerne bare bonus.

Oaz
    Oaz er ikke aktiv
    Achievements:
    Aktiv
    Oaz sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Apekatt Vis post

Mas? Har et lite kakemonster i meg, så det er gjerne bare bonus.
    Jeg spiser Apekatt til lunch. Gir meg skikkelig boost
    • Utdannet treningsveileder og personlig trener ved Universitetet i Agder
    • Online coaching, trening & kosthold
    • Medlem av Kristiansand Strongteam - konkurrerer i -90 kg strongman
      4. plass NM Frame Løft - 2. plass NM Farmers walk

Facebook blogg:
    http://www.facebook.com/GoranHaartveit

Achievements:
    VeteranAktiv

Ble medlem
    Jan 2008
    Jeg er nok en ladies' man, så du får nøye deg med noe annet.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.