-
Achievements:
Kritiser kostholdet mitt
Jeg vet det ikke er perfekt, men jeg er vel heller ikke på et nivå hvor det trenger å være perfekt.
Mesteparten av dataene er hentet fra tabeller, og ikke veid, så det er ikke 100% nøyaktig. Det er variasjoner fra dag til dag, men her er typisk eksempel.
Notasjon er fett/karb/prot i gram.
Om morgenen: 3 kapsler med omega 3, en multivitamin
Før 12 - et par kopper kaffe
Første måltid, rundt 12
- 6 store brødskiver
- 6 spiseskjeer Brie
- en kopp kaffe
27/102/33 - 870 kcal
Lite måltid på ettermiddagen, som regel etter kl 6
- 2 bananer
- 2 epler
- en protein shake med 70 cc whey protein
Hvis det er treningsdag spiser jeg halvparten av frukten før trening og resten etter.
3/104/28 - 500 kcal
Middag på ettermiddagen/kvelden, fra 6 til 8 (ca. en time etter trening hvis treningsdag)
- 3 kylling bryst uten bein og skinn, stekt i olivenolje
- 125g hvit ris
18/98/105 - 970 kcal
Totalt:
48g fett/304g karbo/166 g protein
2340 kcal
Ekstra på løftedager (2x i uka), inntas på kvelden:
3 hardkokte egg
16/2/19 - 233 kcal
Jeg ser at jeg kanskje får litt lite protein totalt, og spesielt er det lite protein i første halvdel av dagen. Hvis jeg skal innta en ekstra protein shake, hvor ville dere plassert den? (Om det har noe å si.)
Vektnedgang: Jeg startet å spise på et underskudd for snart to uker siden. Den første uken gikk jeg ned 2kg, noe jeg syntes var litt mye. Etter det spsite jeg litt ekstra to dager på rad og la til litt mat med 3 egg på treningsdager. Nå ser det ut til å ha stabilisert seg, og har de siste dagene i snitt bare gått ned noen 100g. Jeg tipper at jeg kommer til å gå ned rundt 500g nå i uke 2.
-
-
Du har vel egentlig svaret ditt selv. Proteinmengden er forsåvidt ok, litt avhengig av vekta di, men du bør ha en god proteinmengde i alle måltider så du bør heller ha noe proteinrikt pålegg til lunsjen din istedenfor den brien, eller aller helst et måltid som ikke er brødbasert.
Les gjerne om biorytmedietten:
Biorytme dietten - MyRevolution
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
Forumregler
Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.