+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Ble medlem
    Aug 2010

Standard Bra fordeling? På rett vei?

Hei! har spist etter biorytmedietten en god stund og regulert kc. inntaket/karbs inntaket mellom treningsdager og hvile/kardiodager. Har den siste tiden opplevd økt energi, betre trykk både visuelt sett og på trening.

Målet mitt er å bli sterke å "fylle" ut den rammen jeg har, altså en markant vektoppgang er ikke målet mitt, heller å bli litt sterkere uten at fett%peker oppover. Har tidligere slitt med tendenser til lett-spiseforrsyrrelser (telt kalorier, plukket ut riskorn fra maten, overspising etterfulgt av nazi-tvangstrening osv osv..) Men har nå funnet en balanse mellom trening, mat og andre ting.
    Info:
    mann, 20 år- Idrettsstudent
    Vekt: 78 kg, fett: 10-12%
    Trener 5x5 med autoregulering 3 dager i uken
    2 spinningøkter a 50 min i uken, er spinninginstruktør
    2 moderat skitur 1-2 timer
    ( ellers relativt daglig aktiv går til/frå trening,skole etc

Treningsdag:
    M1:
    2 Middels frukter
    2 Egg
    1 ss Kokosfett(extra virgin)
    1 boks tunfisk, M/salat,3%dressing.
    K:40 P: 60 F: 20

F-trening:
    1 frukt(banan, stort eple etc)
    20 gr myo, 3 gr kreatin
    K: 20 P: 25

E-trening:
    2 dl Juice
    200 gr bær (blåbær/jordbær/markebær), 40 gr myo.
    1 banan = Smoothie.
    K: 60 P: 30

M2:
    150 gr tørris/800-900 gr potet/ 175 gr bokhvetemel.
    300 gr kylling/ 350-400 gr seifilet/ 300 gr svinekjøtt
    + 1 ss olivenolje( om ikke kjøtt innholder 10g fett)
    Grønnsaker(frosne,løk,sopp etc) +3%dressing/ketsjup.
    K: 150 F: 10 P: 70

M3:
    100 gr røkt laks
    100 gr havregryn
    K: 60 F: 25 P: 30

Tot: K 330 P: 200 F: 55 Tot: 2650 (ca) Kalorier.

Hviledag/kardio
    M1:
    2 Middels frukter
    2 Egg
    1 ss Kokosfett(extra virgin) + Halv advocado/ 1 ss olivenolje.
    1 boks tunfisk, M/salat,3%dressing.
    K:40 P: 60 F: 30

M2:
    300 gr kylling/ 350-400 gr seifilet/ 300 gr svinekjøtt + 150 gr kesam + 1 ss olivenolje( om ikke fett i kjøtt) + 10 gr Valnøtter
    500-600 gr frosne grønnsaker (sopp,løk etc) 3%dressing/ketsjup.
    1 middels frukt
    K: 30-40 P: 80 F: 20

M3( Etter evt. Kardio):
    100 gr røkt laks + 1/2 boks tunfisk/100 gr kylling/ 25 gr myo.
    150 gr havregryn

K: 100 P: 60 F: 30

Tot: K: 180 P: 200 F: 80
    Tot: 2300 kalorier (ca)

spm:
    Er jeg på rett vei med tanke på kalorinntak ( er klar over at jeg må se ann fett% osv før jeg opp/ned justerer) men er det et greit utgangspunkt?

*Jeg har et anstrengt forhold til det å måle fett% pga, jeg tenker " skitt har gått opp 0.01 mm, nå må jeg trene mer/kutte kalorier!!" kan det være greit i 2-3 uker å bare gløme målinger og bare "kjenne" etter på trening og i hverdagen om jeg får i meg nok mat og responsen jeg får på trening?
    Sist endret av Tormyh09; 22nd January 2012 kl 22:43

MyRevolution Coach Borge Fagerli sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Røkt laks og havregryn? Klarer ikke forestille meg hvordan det smaker...

Vel, du må jo ha en eller annen form for å måle framgang på, og hvis du har et anstrengt forhold til vekt og fett% målinger så får du ta bilder av deg selv (under så like forhold som mulig) og se an ut fra det. Det er ikke noe i veien med planen din, jeg ville vel personlig hatt et ekstra måltid og kanskje fordelt karbohydratene mer mellom M2 og 3 på treningsdager, brukt mer ris/potet og mindre havregryn - men hvis jeg ikke tar veldig feil har du fått diettplan hos meg før?
    ------------------------------------------------
    Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.
    Your greatest glory is not in writing an article, but in having to repeat what it said over and over again, because people don't read the damn article anyway.

Sjekk YouTube-kanalen min for øvelsesguide: http://www.youtube.com/user/BorgeMyR?feature=mhum

Bloggen min: http://myrevolution.no/blogger/

Ble medlem
    Aug 2010
    laks og havregryn..tja, det knuller ikke akkurat i kjeften da nei
    Okei, jeg foretrekker store måltider etter trening men skal prøve å fordele det mer gjevnt mellom M2->M3. Men du syns det var en ok fordeling med tanke på det totale karbs inntak hvile kontra trening? og forøvrig kc. inntaket?

Ja, Du var PT for meg feb-mai 2011. Jeg har tatt utgangspunkt i de dietten du sendte meg, men har lagt til måltider og komponert selv. Men beklager om jeg tråkket litt i salaten med å poste en diett, som du delvis har lagd. Isåfall beklager jeg!

Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Har ingenting i mot at du legger ut en eldre diett som du selv har modifisert, det er uansett ikke smart å bare kopiere dietten til noen andre og tro den skal fungere.

Fordelingen ser helt grei ut, neste trinn blir å prøve det ut og justere i forhold til framgang.
    Your greatest glory is not in writing an article, but in having to repeat what it said over and over again, because people don't read the damn article anyway.

Sjekk YouTube-kanalen min for øvelsesguide: http://www.youtube.com/user/BorgeMyR?feature=mhum

Ble medlem
    Aug 2010
    Takker for svar Børge.

Dette blir litt off-topic: Men vil gi dei skryt for måten du avsluttet PT perioden min på. Jeg var litt små-frustrert etter at jeg sluttet som PT hos deg ifjor, jeg fryktet at jeg ville skli tilbake til gamle rutiner med lite mat og mye trening. Men du gav gode råd under hele 3-månders perioden, og du gav meg et helt nytt perspektiv på hva trening og kosthold innebar, og ikke minst du LÆRTE vekk kunnskap. Det er noe jeg hele tiden la merke til, du var inntresert i å spre KUNNSKAP ikke tjene penger. Så vill egentlig bare si Takk!

Tor.

Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Det er godt å høre, for jeg ønsker jo at det skal være en læringsprosess sånn at man ikke skal gjøre seg avhengig av en coach. Tenk livsstil

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.