+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 35 av 35

Tråd: Ned i vekt.

Ble medlem
    Feb 2011

Standard Ned i vekt.

Hei jeg vil ned i vekt , sist gang jeg skrev noe her på forumet ble det stempla som troll og jeg likte dette dårlig. Er 15år og 169,5cm og 64,3kg og vil ned cirka 5kg.

Så det jeg lurte på var om jeg ikke skal trene noe mer enn det jeg gjør nå (ingenting), men ta en protein shake / måltidsersatter og spise litt mindre enn vanlig.

Eller hva jeg skal gjøre generellt.

Achievements:
    Aktiv

Ble medlem
    Apr 2009
    Dreide ikke forrige tråd seg om akkurat det samme?

Du kan prøve å spise mindre enn vanlig ja. Mindre kalorier inn enn ut er liksom tingen.

Det du bør gjøre er en kombinasjon av 2 ting:

1. Spise sunnere mat, som metter mye i forhold til kalorier. Ingen is, pølser, battery osv. slik som du skrev i forrige tråden din at du spiste. Vi snakker rent kjøtt, salater, poteter (metter bra ifht. kalorier), fisk, mager kesam, cottage cheese, havregryn osv.
    Ikke noe mer loff, salami, battery, nugatti, pølser, pizza og pommes frites.
    Spis mor sin middag du, begrens mengden smør på potetene, og mengden hamburgerdressing.
    Spiser du mindre, føler du deg sikkert mer sulten, bare sånn at du er klar over det på forhånd.

2. Øke aktivitetsnivået ditt, for å "sku opp termostaten" litt.
    Gjør det enkelt, og begynn på ett nyebegynner styrkeprogram. Feks. nybegynner versjonen av 5x5. Det er så gøy å trene i begynnelsen, for resultatene kommer så fort.
    Klarer du dette en måned blir det til en vane, og da kommer du deg lett på trening.

Liker du ikke å trene styrke kan du like så bra begynne med å sykle til skolen, jogge, gå på fjellturer, svømme eller hva som helst for å øke ditt aktivitetsnivå.

Les artiklene her på siden. Da tenker jeg på advanced concept, se i oppskiftsforumet og begynn der.
    Går du ikke ned i vekt, så må du spise litt mindre eller øke aktivitetsnivået ditt.

Dette burde være ganske enkelt egentlig. Til å begynne med kan det være litt "slitsomt". Men etterhvert blir det en vane, og da blir det like naturlig å trene som å drite

Ble medlem
    Feb 2011
    Da er det noe jeg kan begynne med, nemlig spise mindre ¨knask¨. Og kanskje jeg skal begynne å øke aktivitetsnivået mitt som du sa.
    Jeg vil si tusen takk for disse ordene og for at du var konkret. Det er det som hjelper hos meg nemlig nå ha noe å følge.

Achievements:
    Aktiv
    Awards:
    Activity Award
    Oddis sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    35
    I din alder er resepten å spise sunt og trene mer. Dette vil du sannsynligvis reagere mye bedre på enn noen slankediett.

Sunn mat betyr nok proteiner (kylling, fisk, rent kjøtt, mager kesam, etc), masse grønnsaker, ris, potet og frukt samt nok sunt fett (fet fisk, olivenolje, avocado, nøtter, etc).

Klarer du dette og holder deg unna cola, chips, smågodt, etc er jeg sikker på at du vil forbedre fettprosenten ganske mye innen du blir 16 år.

Har du ikke tilgang på et treningsstudio kan du trene med kroppsvekt en stund. Armhevinger, pullups/chins, dips, planke og etbeins knebøy vil hjelpe deg et stykke på vei.
    Min treningsdagbok: http://myrevolution.no/forum/f10/en-ulineaer-treningsdagbok-4545/

Enjoy the road to success, that will make it a daily pleasure not just a moment of happiness. (Børge Fagerli - 2009)

Oaz
    Oaz er ikke aktiv
    Achievements:
    Aktiv
    Oaz sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Alder
    27
    Hvis du veier 64 kg så ville jeg heller fokusert på å spise mye mat og bygge muskler. Du kan bli så slank du vil men det ser ikke bra ut å være tynn uten muskler

Du er i "hormon-alderen" så det er bare å kjøre på med mat og trening

Achievements:
    Veteran
    Ingar sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Er du gutt eller jente?
    130 - 100 - 200

MyRevolution Coach Borge Fagerli sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Å være 15 år er ingen unnskyldning for å ikke høre etter hva folk sier til deg eller å følge rådene du har fått, for du har fått svar på alt dette før:

Trening, hva skal man?
    ------------------------------------------------
    Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.
    Your greatest glory is not in writing an article, but in having to repeat what it said over and over again, because people don't read the damn article anyway.

Sjekk YouTube-kanalen min for øvelsesguide: http://www.youtube.com/user/BorgeMyR?feature=mhum

Bloggen min: http://myrevolution.no/blogger/

Ble medlem
    Feb 2011
    Ingvar @ jeg er gutt.

Børge selvom du er mye eldre enn meg så er det heller ingen grunn til å stenge en tråd der en søker hjelp, men manglet inspirasjon. Det synes kanskje du men ikke jeg, og det at du sa at jeg var en falsk ¨person¨ som bare lager dårlig stemning er ikke særlig morsomt der heller. Men jeg kan slutte å skrive her hvis det er det du vil, ikke trenger jeg kjøpe noe fra MyRevolution heller hvis det er det du ønsker.

Coach MyRevolution Team
    Hanne Monstad Hansen sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010
    Når jeg leser denne tråden og den forrige du opprettet er det helt tydelig at du har fått god hjelp.
    Det finnes ingen snarveier!!! Du må ta i bruk verktøyene og rådene du etterspør på forumet.
    En som leser maratonboka til Grethe Waiz blir ikke en god løper før han/hun faktisk løper, skjønner du poenget?

Vi kan ikke gjøre jobben for deg!

Om du forlater forumet eller ikke skal ikke jeg blande meg i, men med alle de gode rådene som har strømmet inn har du all mulighet til å lykkes med målet ditt.

Achievements:
    Aktiv
    leapish sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2011
    Alder
    21
    Alle her inne er oppriktige og greie, og tilbyr deg informasjon som du ellers faktisk kunne finnet ut av selv med litt tålmodighet. At Børge til og med er så snill og svarer på såpass mye som han gjør burde du sette pris på. Vi er ikke ute etter å dømme noen, men du må forstå at når du sier så mye tull som strider mot alt vi sier, går det en grense for hvor mye vi klarer =)

Alle må starte en plass, og veien mot "et bedre liv" via fitness og kroppsbygging/styrke er en lang vei, men veien dit skal være så interessant, lærerikt og sist men ikke minst gøy. Alt annet her har blitt sagt, og til syvende og sist er det du som bestemmer. Er du villig til å nå dine mål, må du gjøre det som kreves, og det krever disiplin og tålmodighet.

Achievements:
    VeteranAktiv

Ble medlem
    Jan 2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Oaz Vis post
    Hvis du veier 64 kg så ville jeg heller fokusert på å spise mye mat og bygge muskler. Du kan bli så slank du vil men det ser ikke bra ut å være tynn uten muskler
    Jeg er i utgangspunktet helt enig, men folk har jo forskjellige preferanser og mål.

Ble medlem
    Feb 2011
    Jeg syns jeg har fått gode råd og tips, og en mening av Oaz og MindViruz så takk til de.

Men til dere andre som klager og syter over hva jeg skriver, trenger ikke lese noe i mine poster eller poste noe i mine tråder.

Tenkte jeg skulle ned på treningsstudioet engang denne uken så vi får se

Vet hvertfall at jeg skal få det inn som en vane og trene 2 /3 ganger i uka, jeg ønsker jo selv å se forbedring ellers hadde jeg vel ikke vært her foran PCen og skrevet dette?

Oaz
    Oaz er ikke aktiv
    Achievements:
    Aktiv
    Oaz sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Alder
    27
    Klart du vil ha forbedring, men det kan virke som at du jakter litt etter det optimale. Kom deg på trening og løft vekter, så kan du lese på forum og artikler for å utvide kunnskapsnivået ditt og justere litt på treningen etter egen erfaring. Det viktigste er å faktisk gjøre noe

ASB
    ASB er ikke aktiv

Ble medlem
    Apr 2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av Oaz Vis post
    Klart du vil ha forbedring, men det kan virke som at du jakter litt etter det optimale. Kom deg på trening og løft vekter, så kan du lese på forum og artikler for å utvide kunnskapsnivået ditt og justere litt på treningen etter egen erfaring. Det viktigste er å faktisk gjøre noe
    Ja, det å komme igang er viktig.. Og i starten vil du nok se rimlig god framgang, som vil gi et bra motivasjons-boost!

Ellers er det jo bare å suge til seg alt av lærdom du får på forumet, fordi det er utrolig mye bra som blir skrevet her.

Lykke til!

Achievements:
    Aktiv

Ble medlem
    Dec 2010
    Slenger meg på den: Det viktigste er å komme igang.

Jeg ville ikke vært så opptatt av vekten hvis jeg var deg. Du er 15 år med en BMI som tyder på at du er langt fra overvektig. Jeg ville fokusert på å få i meg "bedre" mat, som du har fått mange gode tips om er på forumet. I den alderen, og hvis du skal begynne å trene 2-3 ganger i uken, så ville jeg først og fremst sørget for nok mat.
    Hvis du har planer om å trene styrke 2-3 X/uke, så tror jeg at det vil være lurt å bli medlem i et treningssenter. Min erfaring er at det gir større inspirasjon og motivasjon, og bedre forutsetninger for progresjon.
    Skal du bli veltrent, som du skrev du ønsket i den forrige tråden, så er det nettopp trening og riktig kosthold som gjelder. Dropp fokus på å gå ned 5 kg og sats på å få noe mer muskelmasse.

Lykke til

Ble medlem
    Feb 2011
    Hadde gym i dag, hurtighet og spenst egentrenings opplegg så jeg gjorde det i en time også styrke / tull i 30min etterpå. Er 5-6 hangups lite?

Achievements:
    VeteranAktiv

Ble medlem
    Jan 2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rabbern Vis post
    Er 5-6 hangups lite?
    Som mye annet kommer det bl.a. an på hva du måler det opp mot.

Achievements:
    Aktiv
    Awards:
    Activity Award
    Oddis sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    35
    Det viktigste er ikke om det er mye eller lite, men hvor mange du klarer å øke med. Sett deg som mål å klare 10 stk i løpet av en måned.

Anbefaler deg å lage en egen post i logg delen av forumet hvor du kan skrive om treningsøktene dine i stedet for å ta det her. Da kan du også se tilbake på din egen progresjon og utvikling.
    Min treningsdagbok: http://myrevolution.no/forum/f10/en-ulineaer-treningsdagbok-4545/

Enjoy the road to success, that will make it a daily pleasure not just a moment of happiness. (Børge Fagerli - 2009)

Ble medlem
    Feb 2011
    Hm, styrketrening er morsomt rett og slett. Men orker ikke begynne på treningsstudio enda, så skulle hatt et tips for bryst trening og rygg trening uten noe særlig utstyr.

Achievements:
    Aktiv
    Awards:
    Activity Award
    Oddis sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    35
    Hm, styrketrening er morsomt rett og slett. Men orker ikke begynne på treningsstudio enda, så skulle hatt et tips for bryst trening og rygg trening uten noe særlig utstyr.
    Jeg gav deg tips til dette litt lengre oppi her. Men er begrenset hvor lenge du kan øke uten tilgang til vekter, men du kommer ihvertfall i gang.

Ble medlem
    Feb 2011
    Kom innom en tur for å si hei, og at jeg er blitt litt høyere, men ikke tyngre. Så vekta har bare blitt fordelt litt bedre. Men tror jeg skal begynne og trene så fort snøen kommer. Da jeg har gode muligheter for å gå på ski i nærområdet, der jeg har en løype jeg kan ta tider på. F.eks starte med 25 minutter også få bedre tider etterhvert. I tillegg blir det kun basis øvelser eller hva man skal kalle det. Med hang-ups og sit-ups og kanskje push-us og planken.

Ble medlem
    Feb 2011
    Hm, nå fikk jeg egentlig lyst til å begynne på 5x5 stronglifts. Men da må jeg vel begynne på studio å det får vente til nyåret.

Achievements:
    Aktiv
    Awards:
    Activity Award
    Oddis sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    35
    Begynn med chins, pushups og etbeinsøvelser nå. Det vil forberede deg på stronglifts

Viktig å begynne med noe nå og ikke bare utsette alt Se muligheter, ikke begrensninger...

Ble medlem
    Feb 2011
    Var på vekta i sta og da veide jeg 64kg, altså 0,3kg mindre enn sist. Men jeg har spist mer enn ''før''.

Ble medlem
    Feb 2011
    Hm var på vekta i sta eller litt før i dag rundt kl 14. Da veide jeg 63,1kg og fikk min kjære far til å måle meg å da var jeg 173 cirka Så det går rette veien.

Ble medlem
    Feb 2011
    Da har jo jeg på en måte oppnådd målet mitt, men vil nå erstatte litt av fettet til muskler. Har litt utstyr har boksesekk, sykkel både inne og ute. Og elispemaskin. Kan jo også kjøpe noen vekter. Orker ikke treningsstudio da det bare blir stress.

Så kjøpe en vektstang 20kg også noen vekter der kanskje, så har jeg jo til bi ceps og de øvelsene man ikke trenger f.eks benk til.

Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Du kan ikke erstatte fett med muskler, det du kan gjøre er å følge et strukturert og balansert styrketreningsprogram og hvis du syns det er stress med treningsstudio er det lurt å gå til innkjøp av vektutstyr hjemme - både vektstang, skiver og justerbar benk med justerbare stativ sånn at du kan trene alt fra knebøy til benkpress.
    Your greatest glory is not in writing an article, but in having to repeat what it said over and over again, because people don't read the damn article anyway.

Sjekk YouTube-kanalen min for øvelsesguide: http://www.youtube.com/user/BorgeMyR?feature=mhum

Ble medlem
    Feb 2011
    Hm er ikke sikker på om jeg kjøper vekter enda likevel. Da jeg leste litt rundt om, og da kom jeg over en ting som heter hoppetau Har aldri tenkt på å trene med hoppetau. Men det kan gjøres inne, billig, lettvint, bra.

Dette er mange pluss og jeg kommer ikke på et minus. Og dette kan jo kombineres med f.eks sit ups og push ups osv.

Så f.eks: 5min oppvarming, rolig hoppetau og tøying?
    2min hopping, 1min pause, push ups så mange du klarer.
    2min hopping, 1min pause, sit ups så mange du klarer.
    2min hopping, 1min pause, planken så lenge du klarer.
    2min hopping, 1min pause, hockey så lenge du klarer.

Så f.eks: 5min oppvarming, rolig hoppetau og tøying?
    4min hopping, pause 1-2min. x4.

Annen hvergang eller noe. Er jo kondis jeg egentlig vil ha.

Når det ikke er noe snø mer så kan jeg kjøre gerilja cardio i stede for 4x4 med hopping.

Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Hoppetau gir ikke den stimulansen av musklene som du får med vekter. Hoppetau trener primært kondisjon, ikke styrke. Kroppsvektøvelser er vel og bra, men du blir fort begrenset av belastningen. Når du kan kjøre mer enn 20-30 pushups vil det etter hvert begynne å stagnere.

Ble medlem
    Feb 2011
    Blir det lite får jeg ta på meg skolesekken (a). Prøvde så vidt et hoppetau jeg fant her hjemme i går. Men var altfor langt, også når jeg snurra det inn klødde det.

Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Herre....

Achievements:
    Aktiv
    lurs sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    AHAHAHHAHA

Achievements:
    Aktiv
    Sylteagurk sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2011

Ble medlem
    Feb 2011
    Jaja hadde gym i går og først så skulle jeg egentlig på noe time med lærer, men var feil fredag xD.
    Så da gikk jeg tilbake og gikk i ''styrkerommet'' og kjeda meg med noen andre, så gikk jeg å løp førti meter brukte 6,31sek der. Også gikk jeg og tok høydehopp hoppa 110cm der, og til slutt hadde vi beep test elns, der løp jeg 8,6 eller 86 x 20m. Dette er med noe pip greier med tids begrensing.

Så vet liksom ikke helt ville vel kanskje ha litt bedre kondis .. men muskler er vel like viktig?

Oaz
    Oaz er ikke aktiv
    Achievements:
    Aktiv
    Oaz sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Alder
    27
    Jaja hadde gym i går og først så skulle jeg egentlig på noe time med lærer, men var feil fredag xD.
    Så da gikk jeg tilbake og gikk i ''styrkerommet'' og kjeda meg med noen andre, så gikk jeg å løp førti meter brukte 6,31sek der. Også gikk jeg og tok høydehopp hoppa 110cm der, og til slutt hadde vi beep test elns, der løp jeg 8,6 eller 86 x 20m. Dette er med noe pip greier med tids begrensing.

Så vet liksom ikke helt ville vel kanskje ha litt bedre kondis .. men muskler er vel like viktig?
    Ja, tren litt muskler i tillegg.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.