+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Ble medlem
    Feb 2012

Standard Kardiotrening i kombinasjon med styrke

Hei.

Har begynt å trene tung styrke, og følger nybegynnerprogrammet herfra. Er foreløpig i uke 4. Målet er å bytte ut en del fett med muskler, rett og slett stramme opp litt.

Det jeg lurer på er hvordan jeg bør legge opp kardiotreningen? Bør jeg kjøre kardio ved siden av i det hele tatt, og isåfall hvordan og hvor mye?

Det hører kanskje med at jeg er jente og 17 år. Spiser rikelig med sunn og variert mat (vedlikehold, evt. lite overskudd), masse proteiner og karbohydrater og nok sunt fett

MyRevolution Team - styrkeløft
    Achievements:
    Aktiv
    Erle Engmark sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2011

Ble medlem
    Feb 2012
    Tusen takk! Kan det være en idé å kjøre sprintintervaller 2 ganger i uken, og 30 min moderat intensitet (rask gange) 2 ganger? Bør jeg da legge intervalløktene på samme dager som styrke, slik at beina får så mye hvile som mulig mellom hver økt (i og med at jeg trener bein på hver styrkeøkt)?

MyRevolution Team - styrkeløft
    Achievements:
    Aktiv
    Erle Engmark sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2011
    Personlig tror jeg 1gang sprintintervall og 2ganger moderat er mer enn nok til en oppstart. Ikke noe poeng å gå for hardt ut, så kan du eventuelt justere på dette senere. Mer er ikke alltid bedre - men smart er stort sett alltid det. Fokuser heller på å få i deg riktig, nok og sunn mat, enn på å skru opp treningen unødvendig.

Health & Fitness Concept - Kosthold - MyRevolution
    Advanced Concept - kosthold v2.0 - MyRevolution
    Biorytme dietten - MyRevolution

Ved nybegynnerprogrammet sikter du til fullkropp 3x i uka? Om du bare kjører en intervalløkt, kan du fint legge denne på en egen dag, men det er heller ikke noe i veien for å trene kardio og styrke samme dag (ihvertfall ikke om du har flere kardioøkter, som du sier er det greit å gi beina litt hvile). Ville likevel prøvd å holde øktene adskilt innad i dagen, dvs trene en på morgen og en på ettermiddag f.eks.

Børge, noen innvendinger?
    Sist endret av Erle Engmark; 19th February 2012 kl 08:54

Achievements:
    VeteranAktiv

Ble medlem
    Jan 2008
    Det kan kanskje være fornuftig å unngå harde intervalløkter innen "kort" tid etter styrketrening av bein.

MyRevolution Coach Borge Fagerli sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2006
    Alder
    37
    Har ingen innvendinger, Eren
    ------------------------------------------------
    Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.
    ------------------------------------------------
    Your greatest glory is not in writing an article, but in having to repeat what it said over and over again, because people don't read the damn article anyway.

Sjekk YouTube-kanalen min for øvelsesguide: http://www.youtube.com/user/BorgeMyR?feature=mhum

Bloggen min: http://myrevolution.no/blogger/

Ble medlem
    Feb 2012
    Da begynner jeg med det, også får jeg heller se det an og vurdere underveis Tusen takk for all hjelp!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.