+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Strekkmerker!

Ble medlem
    Jan 2008

Standard Strekkmerker!

Etter en dusj på dagens trening fant jeg ut at jeg har fått strekkmerker på baksiden av låret og på innsiden av låret. Slik jeg har forstått det er det vanskelig å bli kvitt dem med uten å bruke laser, men at de forsvinner med tiden. Medfører dette riktighet?

Er det noen ting som kan forebygge strekkmerker? Er sjeleglad for at jeg ikke har fått noen på overkroppen.

Super-duper-konge-member
    - liNnea - sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2006
    de blir hvertfall mindre synlige med tiden.. i begynnelsen er de ofte rødblå...|
    vet ikke hvor kraftige dine er.

strekkmerker får man når huden ikke helt klarer å "følge" med.
    det finnes utallige kremer som skal fungere , men de funker i overhuden og strekkmerker er et dypere problem
    så om de funker eller ikke vet jeg ikke ... men stiller meg tivelende til at det har noen stor effekt

men, de kan kanskje virkke forebyggende ?
    Sunt kosthold og en sunn livvssstil gjør i allefall huden sterk også!
    så ta vare på den jevnlig, ikke bare når du får et problem.
    *--* Hold On With Your Dreams... Your Dream Is Your Destiny *--*

boxgirl sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    strekkmerker som er nye og innen 6 mnd kan man behandle og gjøre ganske bra! Eldre strekkmerker forblir varige og er veldig vanskelig å behandle, de blir nesten aldri borte. Har du såkalte "nye" strekkmerker , kan du prøve med laser. Huden blir mer elastisk om du bruker oljer til å smøre huden med. Men det er desverre sånn at noen får raskere strekkmerker enn andre..

Ble medlem
    Jan 2008
    For meg som bor i Tronhdeim, hvor kan jeg finne slik laserbehandling, og hvor mye koster det?

boxgirl sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007

Achievements:
    Veteran

Ble medlem
    Feb 2008

Standard mangler...

Mener å ha lest at strekkmerker kan være forårsaket av zink-mangel....Verdt å forsøke å forebygge med zink iallefall.
    stadig bedre form!

Web depex sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Alder
    26
    Så et sted på lyle sitt forum at høy cortisol kan ha sammenheng med strekkmerker. Er en ny topic på treningsforum om strekkmerker og. Skulle gjerne blitt kvitt mine, men tror nok det bare blir fler. Hakke noe planer om å slutte å vokse ihvertfall.

Ble medlem
    Jun 2008
    strekkmerker har jeg fått en del av på brystet,armene og skuldre noe som ikke er så fint og lite attraktivt.

men har det noe sammenheng med om man er feit eller ikke?
    selvom det er en indikasjon på at man vokser så syns jeg det forekommer mest hos de som har litt mere fett på kroppen.

hvor mye koster laserbehandling?bor i oslo..noen av dere som har prøvd slik behandling?

Achievements:
    Veteran
    ronny sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Optimus, det er ett sånt lasersenter i gata som er paralell med fjordgata, øst for munkegata. Rett før nattergalen om jeg husker rett.

Web depex sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Alder
    26
    Merker mine har blitt mye mindre synlig. Byttet mye farge og er ikke så røde lenger. Tar bare noen måneder. Gi det litt tid så blir de nok bedre.

Ble medlem
    Jun 2008
    har fett% noe å si på synligheten på strekkmerkene?
    og er det lettere å få strekkmerker hvis fett% er høy enn lav eller er det kun genetisk?

Web depex sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Alder
    26
    Huden strekkes jo mer hvis det er muskler + fett

Achievements:
    Veteran
    ronny sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av depex Vis post
    Huden strekkes jo mer hvis det er muskler + fett
    Det er jo bare rett om man øker i både muskler og fett. Hvis fett% synker mens man øker i muskler vil det ha en utgjevnende effekt.

TomSkywalker sin avatar
    Ble medlem
    May 2009
    Alder
    24
    Har hørt at tannkrem skal hjelpe mot strekkmerker, har ikke testet det selv, men skader ikke å prøve

Ragii sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2008
    Jeg fikk dette på utsatte områder en periode i puperteten. De forsvant av seg selv relativt lett. Vil tro trening har litt av takken, ellers tror jeg de forsvinner av seg selv hos de fleste om man ikke bare fortsetter og strekke huden i det uendelige da.
    Be yourself, everyone else is taken.
    If you can dream it, you can do it!

www.minedager.blogg.no

Achievements:
    Veteran
    ubertass sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Har ein god del strekkmerker. De går IKKJE vekk, men har bleikna litt over tid.
    Litt på overgangen skuldre-bryst, litt biceps, ein del på sidespekket, masse i lysken og litt på ræva.
    Tydelige merker på at eg har vert god og rund ein gang..
    http://ubertass.blogspot.com
    RPE handler om å leve i nuet !
    There is blood in my coffee-veins !
    There is nothing worse than aggressive stupidity.

Ble medlem
    Nov 2006
    It's not stretchmarks, it's Battlescars!

Achievements:
    Veteran
    ubertass sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    SCARS OF WAR !
    http://ubertass.blogspot.com
    RPE handler om å leve i nuet !
    There is blood in my coffee-veins !
    There is nothing worse than aggressive stupidity.

Hella sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Alder
    28
    Strekkmerker på biceps/triceps/rundt armhòlene vitnar om ballar og rapid muskelvekst, og skal ikkje kimsast med.

Same som at tidleg håravfall hjå menn vitnar om særs god testoproduksjon (endeleg fekk eg skvisa inn dét ein stad òg, hehe!!!

Blir det for jævleg, er det berre å ta ein Kaptein Sabeltann-tattoo over.

Treneral sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2010
    Alder
    26
    Jeg har strekkmerker og du trenger ikke være feit eller spesielt stor for å få det, alt etter hvor elastisk huden er vil jeg si. Det har bleknet litt over tid, eg er ikke veldig synlig til vanlig, men om du ser etter det så ser man det veldig godt. Jeg har mitt battlescar fra brystet og inn mot armhulen og over på biceps, 1 stk ganske stor. Når folk spør meg hva det er sier jeg at noen prøvde å skjære av meg armen, ufattelig mange tror faktisk på det, for det ser slik ut :P

Battle Scar Galactica

Torbjørn sin avatar
    Ble medlem
    May 2010
    Alder
    24
    Virker som dette er veldig individuelt ja. Selv har jeg bare fått en liten på lat. Men har noen kompiser som har samme fettprosent som meg men mindre masse som har flere stygge merker rundt armhulen og nedover biceps.

Vet ikke om det har noe å si, men jeg har helt siden jeg starta å trene smørt området rundt overgang bryst/skuldre/armer med en fet fuktighetskrem en til to ganger i uka for forhåpentligvis å gjøre huden mykere og mer elastisk.

Jane Doe sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2010
    Alder
    27
    Jeg har to barn men ingen strekkmerker. Tynn er jeg å, men det har ikke noe å si. Jeg har venninner som har strekkmerker, er tynne og ikke har barn. Jeg tror genetikk har mye å si ( correct me if im wrong ).

Jeg bruker jordnøttolje og det skal være bra for å forebygge strekkmerker, og fungerer det ikke så har man i allefall myk hud Det får kjøpt på apotek
    -----------------------
    No Pain No Gain
    -----------------------

Storken sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Jeg har hatt en del strekkmerker på lår etter at jeg var overvektig, mange små remser på bakside lår og opp mot ræva. Går nå på tetracyline, mot kviser, og merkene er definitivt redusert KRAFTIG i løpet av ~50 piller. Fra wiki:
    Tetracycline is also being used in recent years as a scar tissue remover. The Tetracycline breaks down scar tissue and promotes healthy skin growth that causes a semi-rapid normal skin tissue growth that makes any scars unnoticeable.

Achievements:
    Aktiv

Ble medlem
    Nov 2008
    For reals, har du før/etter bilder, har vært på jakt etter noe slikt en god stund, men hver gang jeg har sett ett tips slik som ditt så har det båret veldig lite frukter. Har en god del selv. Det som er bra med strekkmerker fra en fortid som overvektig er at når man trener en stund og ser mer fit ut, vil folk automatisk assosiere det med treningen din og derfor blir det mindre flaut, så for meg har de vært en slags motivasjonsfaktor utrolig nok. Største problemet mitt er at det klør som juling.
    Alle som har kommet dit de er nå har begynt der de engang var.

Lignende tråder

1. Isolagen for strekkmerker
    By theDude in forum Hudpleie, skjønnhet og velvære
    Svar: 8
    Nyeste: 5th February 2009, 20:00
  2. Strekkmerker
    By depex in forum Trening
    Svar: 2
    Nyeste: 4th October 2007, 12:59

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

Search Engine Friendly URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.